Mina simmar - Några frågor & svar

2013



Hur gör du för att dina simmar ska bli så fina?
Detta är en fråga jag får ganska ofta, och det är roligt att veta att andra gillar mina simmar och tycker de är fina. Det är dock en väldigt svår fråga att svara på, för om jag ska vara ärlig så vet jag aldrig riktigt vad jag gör i CAS. Jag sitter och leker med de olika sliders som finns där, och försöker att lära mig vad alla gör. Jag har spenderat flera timmar i CAS och lärt mig hur man gör simmar. Jag tror det handlar lite om det, man lär sig, precis som man gör med en massa olika saker. Jag vill fortfarande lära mig mer när det kommer till att skapa simmar, men jag tycker definitivt att jag utvecklats sen jag började spela Sims. Speciellt Sims 3, eftersom jag började spela det i september förra året.
Två av mina första simmar i Sims 3, som jag faktiskt var nöjd med då.
Några nyare simmar, som jag gjort den senaste månaden. Skillnad?
 
Hej, jag var lite nyfiken på var du hittar inspiration till de simmar du gör, och skriver du någonsin bakgrundshistorier åt dem?
Jag blir ofta inspirerad av andra människor och försöker härma några av deras ansiktsdrag, på det sättet tycker jag det är lättare att få simmarna att se mer verkliga ut. Ibland har jag en bild i huvudet som jag försöker efterlikna, men ska jag vara ärlig så brukar mina simmar aldrig bli som jag tänkt mig.
Jag skriver inte alltid bakgrundshistorier till mina simmar, men det händer. Det beror på om jag tänkt göra något speciellt med dem eller inte.



Hej!, jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om vad sliders igentligen är, jag fattar inte hur man använder de och har inte hller laddat ner några, är det nya huvuden?, näsor osv? Eller va?, jag fattar inte riktigt. Det skulle även vara snällt om du kunde göra en video om det kanske? :) Snälla, det skulle vara super snällt <3 :)

Svar: Jag kan nog skrapa ihop ett inlägg om det, är inte säker på om jag kommer göra en video dock :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5