Utmaning - 50-talet

2013



Eftersom det är söndag tror jag redan de flesta av er vet att det är dags att få se hur bilderna ser ut för denna veckan! Temat var ju 50-tal och röstningen kommer ju inte ske på samma sätt som det brukar. Denna gången har vi nämligen fyra gästdomare som ska dömma!
 
1. Sophia de Beaufort av SimsDeluxe
Motivering: Min pappa har ett relativt stort bilintresse och under min uppväxt har jag varit med på diverse bilevenemang och blivit mer och mer intresserad själv. Därför kände jag att jag inte kunde göra något på temat "50-tal" utan en Cadillac! När jag hör någon prata eller nämna 50-talet så tänker jag först och främst på alla fräna bilar från den tiden. Sedan tänker jag på musiken, kläderna och frisyren. Främst rockabillystilen. Jag försökte återspegla detta i bilderna där den röda cadillacen är temat genom bilderna. Jag tänker mig att bilderna är "stillbilder" ur ett repotage eller liknande om just cadillacen. Mina kunskaper i photoshop är ytterst begränsade men jag har försökt återspegla en lite mer "retro" känsla i bilderna. Blev faktiskt otroligt nöjd själv!
2. Yennifer Aughn av Simstjejerna
Motivering: -
3. Bea Gadd av Elina
Motivering: Temat 50tal var verkligen ett tema för mej känner jag! Jag har hämtat inspiration från bloggar och tidningar köpta på loppis. Bilderna ska föreställa att vara tagna från modetidningar, med en känsla för gamla saker och ett par timmars filterprövning är jag stolt att skicka in bilderna!  
4. Maya av Othersims
Motivering: Temat är 50-talet och jag kände direkt att jag ville göra en form av reklam. Efter mycket sökande kom jag fram till att det fanns många reklamer om detta baddräkts märke "Jantzen". Så jag ville göra bilder som efterliknade dessa reklamer!
Maya är klädd i baddräkte som skulle passa sig på 50 talet eftersom det är de som temat huvudsakligen handlar om och hennes frisyr har jag noga valt efter att ha tittat en del på bilder på 50 talet. Anledningen till att bilderna är i så stark kontrast och väldigt gryniga är för att fånga känslan av att bilderna är gamla, som om de kom direkt från 50-talet!  Färgerna i bilden är väldigt skarpa för att jag ska kunna skapa en form utav "tecknat", som var väldigt vanligt i 50-tals reklamer. Jag har också gjort röd färg som en "röd tråd" så att säga, mest för att det var en väl använd färg under 50-talet men också för att få ett snyggt sammanhang mellan bilderna!
Efter det har jag placerat in vanliga citat från reklamerna i bilden för att få känslan av en riktig "Jantzen" reklam och där efter placerat in deras egna logga!
5. Ameena Fow av Mapachasims3
Motivering: Jag måste faktiskt säga att jag inte kunde NÅGONTING om 50 talet innan, och det har faktiskt tagit tid att googla en massa. I alla fall, efter mycket om och men så fick jag ihop tre stycken bilder! På första bilden tittar Ameena på tv för att 1956 var det officiell start för tvn i Sverige. På bild två poserar Ameena framför ‘’Barbie’’ 1959 föddes ‘’Barbie’’. På sista bilden visar Ameena upp kläder som man skulle kunna haft på 1950 talet.



Jag har ju skickat in bilderna!!!

Svar: I såna fall har jag inte fått dem :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Min mejl har laggar ihop , kan jag lägga upp på min blogg så tar du därifrån?

Svar: Visst!
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5