Ny tävling!

2013



Eftersom att min senaste tävling var väldigt lyckad och jag fick väldigt mycket positiv respons på den, så tänkte jag köra en liknande tävling igen! Detta blir lite som en jul- och nyårspresent till er, och jag hoppas ni tycker det ska bli kul med ännu en tävling. Okej, så det kommer vara en tävling fokuserad på simmar (igen!), men eftersom att jag känner att det är det min blogg riktar in sig lite mer mot och det är det jag tycker är extra roligt, så passar det bra. Denna gången kommer det dock inte vara olika tema-fotograferingar, utan istället kommer det vara en tävling baserad på bachelor-utmaningen (kommer så smånigom lägga upp ett inlägg på bloggen om den utmaningen).
 
Även om Eric som är arvinge i min PGC inte vuxit upp än, så kommer han ju att göra det en vacker dag. Då kommer han att behöva en tjej att skaffa barn med, en ny arvinge! Och det är här min lilla tävling kommer in, Eric och sju andra kvinnliga simmar kommer placeras i ett hus och sen tänker jag spela bachelor/bachelorett-utmaningen för att se vem utav simmarna som kommer bli hans flickvän. Utmaningen bygger på olika uppdrag som gör att simmarna får bättre eller sämre relationer med varandra, speciellt då mellan Eric och de andra simmarna. När utamningen är klar kommer Eric och den här nya tjejen att flytta tillbaka till PGC huset och ja forsätta bygga vidare på generationen!
 
Hur DU gör för att delta:
1. Skapa en kvinnlig sim (det är viktigt, eftersom dem måste kunna få barn med varandra). Du får göra den precis som du vill och ge den vilka egenskaper du vill. Jag kommer inte lägga ut vilka egenskaper Eric får, eftersom det kan bli ett litet fusk.
2. Ladda upp simmen någonstans (helst mediafire, men exchange och liknande går bra). Skicka in simmen till mig! Antigen via mejl ([email protected]) eller en kommentar, kom ihåg att länka till din sim och skriva in ditt namn + mejl om du kommenterar! Kom även ihåg att skriva simmens namn, egenskaper osv.
3. Jag kommer sedan att välja ut 7 simmar, utifrån hur de ser ut, egenskaper och liknande. Som vanligt är det lättare för lite mer "annorlunda" simmar att komma med, men det viktigtaste är ju att du själv är nöjd innan du skickar in simmen!
 
Priser:
1a plats - Simmen kommer vara med i min PGC + 400 simpoints.
 
Regler:
-Det måste vara en kvinnlig sim.
-Simmen får inte ha lila hår och gula ögon, eftersom det är anlagen som ska föras vidare.
-Skriv gärna en kort sammanfattning om simmen.
-Du får inte lov att utgå från någon annans sim eller skicka in en sim någon annan skapat.
-Du får lov att skicka in flera simmar.
-Simmen ska vara inskickad senaste den 3/1-14.

Om ni har några frågor eller funderingar så tveka in att kommentera! Om jag missat något kommer jag uppdatera inlägget, kommer även göra ett nytt inlägg där jag går igenom regler och liknande innan jag startar igång tävlingen i spelet.
Lycka till!



Emma

http://novellfoton.blogg.se

Hur länge är tävlingen? Alltså när ska man ha skickat in simmen? För jag är i Örebro tills på fredag,

Svar: Oj, hade helt glömt det, men den 3/1-14, så får jag se då hur många simmar som jag fått in! :)
spacesims.blogg.se


Sagis

Hur gammal ska den kvinnliga simmen vara?:)

Svar: Ungdom :)
spacesims.blogg.se


Stephanie, Othersims

http://othersims.bogg.se

Vad rolig tävling! :D

Svar: Kul att du tycker det! ^^
spacesims.blogg.se


Kaka - SIMSING.BLOGG.SE

http://simsing.blogg.se/

Men åh... hade gärna varit med men kan inte exportera simmar, och vet inte om jag orkar göra dem i en ".sim"-fil. :(

Svar: Åh vad tråkigt! Hade varit superroligt om du var med ju! :)
spacesims.blogg.se


Karin

Vad är bachelor/bachelorett-utmaningen för något?:)

Svar: Jag har länkat utmaningen i texten :)
spacesims.blogg.se


Kimssims

http://kimssims.bloggplatsen.se

Tror du folk hade aggrat om jag anmält mig? För jag vill -.-

Svar: Jag tycker du ska anmäla dig om du vill, förhoppningsvis så förstår folk att jag kommer vara rättvis i alla fall! :)
spacesims.blogg.se


Salja

Skulle gärna vilja vara med men jag vet inte hur man laddar upp simmen på mediafire eller exchange. Kan du inte göra ett inlägg om det? c:

Svar: Det är väldigt simpelt, och Simnation skrev för ett tag sedan ett inlägg om hur man lägger upp simmar på mediafire här: http://simnation.blogg.se/2013/december/mediafire-guide.html :)
spacesims.blogg.se


Louise

Vilken rolig tävling!


queenofsims

http://queenofsims.blogg.se/

Rolig tävling! Tror jag ska skicka in en sim :)

Svar: Kul! Hade varit roligt om du gjorde det :)
spacesims.blogg.se


Annika

http://blogofphoto.webblogg.se

Vilken kul tävling! Ska nog vara med :)

Svar: Roligt! :D
spacesims.blogg.se


queenofsims

http://queenofsims.blogg.se/

Så, nu har jag skickat in mitt bidrag via mejl :D

Svar: Ja, fick det precis! Kul att du vill vara med! :D
spacesims.blogg.se


Sagis

Skickade just ett mejl med simmarna! Men jag vet inte ifall bilderna funkar, och bilderna på sims 3 sidan är helt galna..Så kanske kommer ett till mejl med bilderna på simmarna ;)

Svar: Jag kunde inte få upp bilderna i det första mejlet, men det andra fungerade fint! :)
spacesims.blogg.se


simmarsmulan

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

Hej! Skickade ett mejl ganska nyss :) Har dock en fråga-får jag visa upp simmen på min egna simsblogg den tredje? :)

Svar: Jadå, det går bra! :)
spacesims.blogg.se


Sagis

Skickade just in en sim i sista sekund! ;) Jätte fin tävling <3

Svar: Roligt! :D
spacesims.blogg.se


Kan jag skapa simmen idag och mejla in den någon gång idag? Du väljer väl ändå imorgon?

Svar: Ja, det går bra! :)
spacesims.blogg.se


Annika

http://blogofphoto.webblogg.se

Jag har simmen klar och laddat upp den till exchange. Men den syns inte under "my studio" :S

Svar: Hm, vad konstigt :/
spacesims.blogg.se


Mia

Vad kul! Får man använda CC och har man till klockan 24:00 idag att skicka in ett bidrag? Eller är det redan försent? Jag är ingen mästare på att skapa simmar, men det hade varit kul att försöka!

Svar: Det går bra att använda cc och ja, du kan skicka in till 24.00 :)
spacesims.blogg.se


Savannah

Jag skickade precis in mina simmar (gjorde 2 hehe), men hoppas att länkarna funkar, blev lite fel så fick lägga in i rar-filer! :o

Svar: Det får vi väl se då! Annars återkommer jag :)
spacesims.blogg.se


Ellie

Jag är med!
http://i39.tinypic.com/sp9k3m.jpg
Egenskaper: Hydrofob, sparsam, lättsovare, har glömt dem andra 2 :(
Hoppas hon kom i tid, :)
http://i44.tinypic.com/2yovq8n.png

Svar: Skulle behöva nerladdningslänkar :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5