Mods jag använder

2013



En fråga jag får ganska ofta är vilka mods jag använder, så jag tänkte att jag kunde gå igenom dem lite snabbt! Vilka mods jag har och vad de gör för förädnringar i spelet. Jag har laddat ner alla mina mods från Nraas och aldrig haft några problem med buggar och liknande.
 
MasterController - MastrController är som själva "huvudmodet", alltså kan det ibland krävas att man har MasterController för att andra mods ska fungera. Med MasterController kan man göra en del saker också! Jag använder den för att kunna byta kläder på mina gravida simmar (ja, med MasterController går det faktikst!), ändra simmarna i CAS och en del andra småsaker. Men faktiskt ett mod jag inte kunnat klara mig utan!
Woohooer - Detta är alltså "myspys"-modet, som man använder ifall man vill att simmar av samma kön ska kunna få barn, även manliga simmar! Med detta mod kan man också ställa in så att tonåringar kan bli gravida. Det finns fler saker man kan använda Woohooer till, men de två sakerna jag räkna upp är det jag använder det till.
StoryProgression - Detta mod ersätter EA's StoryProgression som kan vara ganska tråkigt, eftersom att simmarna i staden inte gör så mycket. Med StoryProgression kommer simmar att gifta sig, skilja sig, skaffa barn och flytta hit och dit!
MasterController ExpandedTattoo - Ett simpelt mod som gör att man kan ha tatueringar på fler ställen än vad man kan egentligen.
 



Christine

Hur gör man för att använda tex. StoryProgression?
Man skriver väl inte in de som med fusk...?

Svar: Man installerar det som en vanlig package-fil och sen kommer spelet att fråga ifall du vill använda StoryProgression :)
spacesims.blogg.se


Emyo

Hur gör man för att få modden? Installerar man dom eller kan man skriva in dom som en kod?

Svar: Man laddar ner dem och installerar dem, precis som man gör med package-filer! :)
spacesims.blogg.se


VIKTIGT!

Hej! Jag har ett par frågor om sims 3 årstider!

1:hur fäller man ut paraplyet?
2: hur går man bus eller godis på spökeri dagen?


tack för svar! :D

Svar: Hej!1. Simmarna fäller upp det automatiskt när det regnar.
2. Man går ut i stadsläger och trycker på någon hus, då kommer man få upp en ruta där det står "gå bus eller godis". :)
spacesims.blogg.se


;)

Vart hittar man woohooer grejen??

Svar: På Nraas, som jag länkade i inlägget :)
spacesims.blogg.se


Becccka

Vart kan man ladda ner alla de där för jag skulle vilja ha de men vet inte vart man kan ladda ner de?

Svar: Nraas, som är länkat i inlägget :)
spacesims.blogg.se


ammis

Hej! några frågor om årstider!

1:vart är festivalen i hidden springs och monte vista?
2:hur fäller man ut paraply?
3:hur går man bus eller godis?

Svar: Hej!1. Om du går ut i kart-läge så kan du se festivalerna, dock kräver Monte Vista att man laddar ner en speciell tomt från Sims 3's hemsida.
De andra två frågorna har jag redan svarat på :)
spacesims.blogg.se


❥ Daniella Järpenberg

http://ddaniellaa.blogg.se/

När jag hade Woohooer förut kunde två personer med samma kön skaffa barn, men när jag försökte göra en tonåring gravid med en vuxen stod det att den ena var för ung för att skaffa barn.. du har inte stött på detta tidigare? :)

Svar: Ja, jag har själv det problemet och vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Det kan vara så att du måste ändra i inställningarna, genom att klicka på golvet (när du styr en sim) så ska du kunna välja "Nraas" och sen "woohooer" där finns alla inställningar, så kolla om du har det inställt på "true"! :)
spacesims.blogg.se


❥ Daniella Järpenberg

http://ddaniellaa.blogg.se/

Vill installera StoryProgression, men vilken av alla ska man ladda ned? Det senaste spelet jag har är Universitetsliv :) Vill främst ladda ned det för att kunna byta kläder på gravida simmar :)


❥ Daniella Järpenberg

http://ddaniellaa.blogg.se/

Såg nu att det är MasterController jag ska ha, men vet dock inte vilken jag ska ha fortfarande.. :/

Svar: Det brukar vara det som är överst, som är anpassad efter den senaste patchen. Tror det 1.63-1.67 :)
spacesims.blogg.se


Julia

Heej! Jag vill installerat storyprogression jag fattar inget hur man installerar det?! Går in där och läser men fattar inget... kan du visa eller skriva hur man ska göra? Snälla!

Svar: Storyprogression installeras precis som alla mods, på samma sätt som package-filer. Om du läser hur man gör det, så får du säkert rätt på det! :)
spacesims.blogg.se


Ida

hej . jag undrar vad posepacket finns för jag hittar det inte. heter det något annat en posepack snälla hjälp

Svar: Här är pose player: http://www.modthesims.info/download.php?t=438706 :)
spacesims.blogg.se


Simpectum

http://simpectum.blogg.se

Hej skulle du kunna göra ett inlägg om vilka sliders du använder dig utav? (om du nu gör det).

Svar: Självklart ^^
spacesims.blogg.se


Sims galning!

Hur har man myspys!? Har kollat på massa sidor men hittar det inte!!

Svar: Två simmar måste först och främst ha en väldigt bra relation till varandra, sen kommer "myspys" interaktionen upp under "romantisk" :)
spacesims.blogg.se


Hellu!

Jag har story progression och resten av moden som du har samt mycket, mycket, MYCKET mer. Men jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att jag kan ställa in så att det bara kommer upp meddelande om just min släkt eller blodsband etc. Hur gör man?!

Svar: Om du klickar bara på marken så kommer ett alternativ som säger "Nraas" upp, välj först den och sedan "Story Progression", då kommer du få upp alla inställningar. Hoppas det var till någon hjälp! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5