Dag 11 - Fusk eller mods?

2013



Jag är inte mycket för fusk och de enda fusken jag använder är egentligen moveobjects. Tycker det är tråkigt att fuska till sig pengar och liknande. Men mods är jag dock ett större fan av! Har några stycken installerade och nästan alla är från Nraas. Mods eftersom det dels har räddat mitt spel ett x antal gånger, men också för att det gör så man kan göra ännu mer saker i spelet! Eller ja, kanske inte riktigt, men jag kan till exempel ändra gravidkläder med hjälp av MasterController. Hade inte klarat mig utan mina mods.
 



Vera

Hur ändrar man gravidkläder med Mastercontroller?

Svar: Om du trycker på den gravida simmen och väljer "Nraas" och sen "Huvudkontroll" så kommer en kontrollpanel komma upp. Du ska då klicka på "Avancerat" som är längst upp, och sen kommer en ny kontrollpanel upp och där väljer du "Redigera simmen i skapa en sim" eller något liknande! :)
spacesims.blogg.se


Lovis

Vet du några mods som gör så att spelet inte störtar eller fryser? Om jag t.ex. har årstider installerat störtar det väldigt ofta och om jag tar kort kan det spelet frysa så jag får tvångsavsluta spelet.
Men det dampar speciellt när jag ska bygga simmar, nästan varje gång jag bygger störtar det. Och jag vill kunna bygga simmar, det är ju det som är roligt!

Svar: Tyvärr tror jag inte att det finns. Men att det kraschar och/eller fryser beror ofta på att man antigen spelar på en dator som inte klarar av spelet, att man har för mycket CC eller att man har något CC som är skadat. Så du borde nog kolla upp dessa saker, hoppas du kan lösa det! :)
spacesims.blogg.se


Lovis

Sv: Jag har mac, men jag vet att min dator är bra och klarar av spelen. Tog bort all CC, men ändå stötar det när jag har årstider installerat och när jag är inne och bygger simmar. (Ibland när jag är och bygger blir simmarna ljusa över hela kroppen eller helsvarta, men ibland bara stötar det och då har jag inte ens haft årstider installerat...)

Svar: Okej, vad jag skulle göra då är nog att avinstallera och installera alla spelen. Sen skulle jag prova att spela igen helt utan något CC och se hur det fungerar.
spacesims.blogg.se


Lovis

Sv: Precis det jag håller på med i skrivande stund faktiskt :)

Svar: Super! Hoppas det fungerar :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5