Gör om sims3pack-filer till package

2013



Detta är en enkel guide hur du gör om dina sims3pack-filer till package! För helt ärligt, det är döjobbigt att sitta och installera en massa sims3pack filer! Sen kan man ju göra en compress på filerna om de är package. Detta är inte alls svårt, har man väl laddat ner programmet tror jag inte ens man skulle behöva en guide för det!
 
Steg 1.
Först behöver du såklart ett program som gör att man kan göra om sims3pack-filer till package-filer! Programmet du ska ladda ner heter Sims3Pack Multi Installer och du kan ladda ner det härFör att kunna ladda ner från ModTheSims måste du vara medlem, men det är superlätt och helt gratis!
 

Steg 2.
Nu när du har programmet är det bara att börja, först bör du skapa två mappar, du kan döpa dem till vad som helst så länge du kommer ihåg vad som finns i vilken! Jag har döpt mina till "Sims3pack" och "Package" - dock har jag dessa två i en mapp som jag döpt till "TSR".
 
Steg 3.
Nu lägger du de sims3pack-filer du vill göra om i en utav mapparna, den mappen som du vill ha dina sims3pack filer i. Sen öppnar du Multi Installer och väljer den översta "Browse" - sen ska du välja den mappen som du har dina sims3pack filer i.
 
Steg 4.
Nu ska du trycka på den andra "browse" (vid step 2) och där väljer du den andra mappen som du har, dvs den mappen du vill att dina sims3pack-filer ska hamna i när du har gjort om dem till package.
 
Steg 5.
Nu klickar du bara på "Extract" så kommer programmet att göra om dina sims3pack-filer! Detta kan ta en stund, beroende på hur många och hur stora dina sims3pack-filer är! Jag rekomenderar att man bara tar ca 100-200 i taget, eftersom att programmet kan hänga sig annars.
 
Steg 6.
När programmet är klart så kommer det stå en liten text längst ner där den säger att den har "extract" filerna, hur många filer och hur lång tid det tog. Då kan du gå in i mappen där du valt att spara de nya package-filerna i, alla filer kommer ha jättekonstiga namn med en massa siffror och bokstäver, men det är så det ska se ut. Dessa filerna kan du nu göra en compress på (läs om det här) eller lägga in bland dina "Mods"->"Package" i din Sims 3-mapp!
 
Om ni behöver hjälp eller inte förstår något så är det bara att kommentera! :)



queenofsims

http://queenofsims.blogg.se/

Tack så jättemycket! Hatar sims3pack-filer, de är så sjukt irriterande haha.

Svar: Haha, eller hur! Tar så himla lång tid att installera dem.
spacesims.blogg.se


......

finns det något sätt att göra package filer till sims3 pack?

Svar: Inte vad jag vet, tror faktiskt inte det finns :/
spacesims.blogg.se


Jag sitter typ och "försöker å försöker" men ska dem förra Sims3packen få andra namn som package än när dem var Sims3pack?

Svar: Ja, de nya sims3pack-filerna kommer antagligen har väldigt konstiga namn, ofta en massa siffror och bokstäver :)
spacesims.blogg.se


Tar jag bort Sims3packen när jag gjort dem till package? :)

Svar: Ja, det ska du kunna! :)
spacesims.blogg.se


-

Hej, jag kan inte ladda ner Sims3Pack, vilket är skumt. Så jag ska göra mina Sims3Pack till package-filer, och jag undrar om man ska lägga mappen i Mods mappen?

Svar: Ja, det ska finnas en package-mapp i din mods-mapp och där ska de ligga! :)
spacesims.blogg.se


❥ Daniella Järpenberg

http://ddaniellaa.blogg.se/

Du vet inte hur man gör detta med mac datorer va? Går nämligen inte att göra likadant och mitt sims verkar inte fungera med sims3pack nedladdningar :/

Svar: Nej, det vet jag tyvärr inte, det finns säkert något annat program, men tyvärr vet jag inte eftersom jag har en pc :/
spacesims.blogg.se


Violassims

http://violassims.bloggplatsen.se

Kan man ta bort sims3packen om man har installerat de tidigare?

Svar: Ja det kan man göra :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5