Mina inredningstips

2013



Det var någon som önskade byggtips, men dett blir nog en blandning av det hela! Jag bygger sällan hus i Sims, antagligen mest för att jag är lat. Jag är inget proffs, men jag tycker för det mesta att det blir okej när jag bygger och inreder hus! Det blev fler tips än vad jag trodde och jag hoppas någon av er har nytta av dem.
 
-Bygg inte för stort! Det misstaget har jag gjort många gånger, jag tänker ofta "nu vill jag ha ett stort hus" och så bygger jag på en jättestor tomt och allting blir mycket större än vad jag hade tänkt mig. Istället så försöker jag köpa en mindre tomt och bygga lite mindre, då blir det inte lika mycket yta i huset som behöver täckas med möbler och det kommer att se ut mer som någon faktiskt bor där!
-Ha ett tema i huset, om du har ett modernt kök och en vintage-stil i vardagsrummet så kommer själva helheten av huset inte att se så bra ut. Inred heller inte en mysig stuga med stilrena och enkla möbler, försök hellre att gå helt på den där mysiga känslan istället!
-Tryck inte in möbler och saker i huset bara för att simmarna ska ha det, om de verkligen inte behöver det. Tryck inte in en pool i trädgården bara för att det är kul för simmarna att bada. Gör det om det passar och ser bra ut, en pool till ett öppet hus vid strande kan vara snyggt, men en pool till en liten stuga i skogen, njaa?
 
-Gör inte likadant överallt, om du har två simmar eller fler i ett sovrum behöver de inte ha t.ex likadana sängar som står brevid varandra. Det ser ofta ganska konstigt ut, prova istället olika sängar - med samma stil, och placera de på olika ställen i rummen.
-Tapeterna och golven är viktiga, när jag spelade sims 2 brydde jag mig inte så mycket, men jag har insett hur mycket det gör med rummet! Och eftersom att man kan ändra så otroligt mycket på färgerna, mönstrerna och ja det mesta i Sims 3 så utnyttja det!
-Det samma som jag skrev ovan gäller även för möblerna, du kan ändra så mycket på möblerna genom att ändra färger och material!
 
 
-Detaljer, detaljer, detaljer! Som är min favoritdel, jag tycker själv att tavlor gör väldigt mycket! Släng in en massa småsaker i huset, det gör så att det ser mycket mer hemtrevligt ut! Tavlor, matter, gardiner, växter och prydnader, det finns en massa saker att ladda ner.
-Detta kan vara ett klurigt tips för vissa, men att ha rätt färger tillsammans är viktigt för att det ska se bra ut. Jag brukar försöka hålla mig till två eller tre grundfärger, sen ska man såklart blanda in mer än dessa färger i rummet. Men dessa två eller tre färger baserar jag väldigt mycket på, stora saker som väggar, golv och större möbler.
-Mina favoritkod: moveobjects on/off, är super om man vill ha saker närmre varandra. Att hålla in "alt" på tangentbordet när du flyttar och vrider möbler är också ett tips, då man kan flytta sakerna närmre varandra utan att behöva styras av rutorna!
-Baserat rummet/huset också på simmens personlighet! Speciellt tonårs- och barnrum, finns mycket man kan göra med det.
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5