Önskeinlägg - Mods

2014



Det var några som ville läsa mer om MasterController, och några som ville veta mer vilka mods jag har i mitt spel. Så jag tänkte att jag kunde skriva ihop ett litet inlägg om det nu. Vilka mods jag har och hur man kan använda dem. Alla Nraas-mod hittar ni här!
 
Nraas MasterController - Ett mod som jag inte skulle klara mig utan, mastercontroller har räddat mig hur många gånger som helst! Jag tänkte skriva om vad man kan göra för specifika saker med just en sim och med hela hushållet. Nu kan man säger göra fler saker än vad jag säger, men detta är saker som jag gör.
Simmar - Det är också väldigt lätt att "reset" en sim, vilket det också finns ett fusk för, men ibland har inte det fusket fungerat för mig, men med mastercontroller fungerar det alltid. Man kan också lätt gå in i CAS-läget, utan att det förstör något med simmen, det finns ju även ett fusk för att ta sig in i CAS men det ändrar med åldrarna på simmarna det gör inte mastercontroller. Man kan gå in i CAS-läget med gravida simmar också, vilket betyder att du kan byta graviditetskläder på dina simmar! Du kan också lätt byta kläder (vardagskläder, finkläder osv) och simmen kommer då bara få de kläderna du väljer utan att den snurrar runt som den gör när man väljer "byt klädstil" i spelet. Man kan även förinta simmar, vilket gör att de försvinner helt från världen och inte kommer att finnas med i familjeträdet. Du kan också "tvinga död" för simmar, jag har själv aldrig gjort det, men jag antar att de helt enkelt dör bara.
Hushåll - Du kan lätt flytta in och ut simmar i ditt hushåll, även NPC och djur. När du bjuder andra simmar på fest, kan du välja ifall du vill att simmar som ingen i ditt hushåll känner, komma dit.
Detta är vad jag använder och vet att man kan göra med mastercontroller, som ni säkert vet så är det ett gigantiskt stort mod.
 
Nraas Woohooer - Precis som det låter så är det här ett mod för simmarnas myspys. Det gör så att tonåringar kan bli gravida och även att de kan ha en romans med en äldre sim (ungdom eller vuxen). Det gör också så att simmar av samma kön kan få barn tillsammans. Och även en ny interaktion som heter "Risky woohoo" vilket gör att dina simmar har chans att bli gravida, men till skillnad från "försök få barn" där det är 70% chans så har "risky woohoo" bara 10% chans. Allting går dock att ändra i inställningarna, ifall du till exempel inte vill att tonråingar ska kunna bli gravida så går det att ändra.
 
Nraas StoryProgression - Det här modet ersätter EAs StoryProgression, och har både en del nackdelar och fördelar. Fördelarna är att det händer mycket mer saker i staden, simmar skaffar barn, gifter sig, skiljer sig, flyttar och allt annat som de kan göra. Nackdelarna är att eftersom det händer mycket kan det ibland vara fullt i staden och det kan vara svårt att hitta en partern till din sim om du inte vill förstöra ett äktenskap. Det kan också dra ner på spelet och bli segare, för mig blir det en aning segare, men med tanke på fördelarna är det okej för mig. När du startar en ny värld kommer spelet att fråga ifall du vill använda dig av Nraas StoryProgression och då kan du välja ja eller nej, det går också att stänga av det om du inte längre vill ha det.
 
Nraas Overwatch - Under natten så rensar det här modet i ditt spel, tar bort fordon som inte är var de ska vara, stänger av radio/tv-apparater, återställer simmar som fastnat osv. Ett väldigt bra mod som, i alla fall för mig, gör att spelet fungerar bättre, dock kan det frysa till lite precis när den rensar.
 
Nraas PortraitPanel - Går tillsammans med mastercontroller att ha fler simmar i hushållet. Finns inte så mycket mer att säga om det egentligen.
 
Nraas Decensor - Tar bort "blurret" som kommer fram när dina simmar duscha, går på toa osv. Precis som med alla nraas mods, kan man ändra inställningarna för detta mod i spelet.
 
Nraas MasterController ExpandedTattoo - Gör så att man kan ha tatueringar på fler ställen på simmarnas kroppar.
 
Nraas MasterController Integration - Ersätter alla CAS-integrationer med MasterControllers, vet egentligen inte varför jag har det.
 
Replacement for 1.580 paintingSom ni kanske har märkt i min career challenge, så målar mumien väldigt fina tavlor, och det är för att jag har bytt ut alla tavlor i spelet med hjälp av det här modet. Det byter ut tavlorna i spelet till tavlor som passar bättre för simmarnas målarnivå.
 
Här är några tavlor som mumien har målat efter att hon bemästrat färdigheten.
 
Om ni har några frågor så är det bara att fråga på, så ska jag svara så bra jag kan.



Annika

http://blogofphoto.webblogg.se

Har du skrivit ett inlägg om hur man blir en mumie? Jag har aldrig lyckats fast min sim har blivit attackerad :s

Svar: Nej det har jag inte :)
spacesims.blogg.se


arasen - vardag, dbt och massa annat

http://arasen.blogg.se

Overwatch.. Menar du på natten i the sims, eller på natten irl.. mvh trög nybörjare som inte använder en enda mod..

Svar: Jag menar natten i sims :)
spacesims.blogg.se


Rolo

http://simnation.blogg.se

Tack sååååå jäääättemyyycket för det här inlägget! har länge längtat efter ett sådant här inlägg från någon blogg :D


tindra

hej. jag har använt nraas woohooer ett tag och även nraas story progression. mitt problem är att även om jag har tillåtit teen woohoo funkar det inte att skaffa barn, bara myspysa. det kommer upp som ett alternativ men det står oxå progression denied. vad ska jag göra för att få det att funka?

Svar: Har du samma uppdatering på både modden och spelen? Alltså om du till exempel har senaste uppdateringen av spelet behöver du också senaste uppdateringen av modden ^^
spacesims.blogg.se


Emilia

Hej! Jag har inte helt riktigt hur man får in mastercontrollers in i skälva spelet. Jag undrar om man skriver mastercontrollers i fusk rutan som kommer fram när man håller inne pause, ctrl och alt? Hjälp!

Svar: Hej! Mastercontroller är ett mods som du måste installera, det gör du precis likadant som när man installerar package-filer.
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5