Familjen Frontez 1.1 - Äventyret börjar!

2014



Jag tyckte att The career challenge lät så roligt att jag ville testa det själv! Så jag tog en sim jag redan gjort, om ni minns älvan som jag visade för ett tag sedan, och hon fick namnet Melissa Frontez. Hon har egenskaperna; barnslig, äventyrlig, älskar naturen, tungsovare och slabbig. Jag vet inte riktigt om jag kommer spela och välja yrke efter abc-ordningen, men eftersom jag inte testat Destination Världen och precis köpt det, tyckte jag att The adventure sim passade super! Vad Melissa behöver göra för att klara utmaningen står alltså på bilden, så det är bara att sätta igång!
Det här är alltså Melissa (igen) och hon har fått flytta in i Appaloosa Plains (?), det var väldigt längesen som jag spelade i den staden, så tänkte att det kunde vara roligt. Hon har fått en vägg, en toalett, ett handfat, en minikyl, en dusch och en säng! Snålar på pengarna, eftersom jag tycker det är bättre att lägga det på resandet! Bygga kan vi göra senare.
Det var bara att börja resa, och första resmålet blev Al Simhara aka Egypten. Detta eftersom jag faktiskt redan spelat lite i Shang Simla med en annan familj och Champ Les Sims verkade inte riktigt lika intressant. Aja, Melissa började direkt med att kolla anslagstavlan efter äventyr och som tur var så hittade hon ett!
Men innan Melissas äventyr verkligen började besökte hon marknaden, för att köpa lite nödvändiga saker! Torkad mat, tält och dusch-på-burk. Kollade även av de manliga simmarna som fanns där, för Melissa ska trots allt gifta sig med någon lokalbo (även om det inte måste vara just från Al Simhara), men alla var ganska creepy.
Melissa fick utforska sin första gravkammare, vilket innebar mycket slit och pysslande, men som tur var fanns det inga fällor. Och efter en liten stund så lyckades hon ta sig igenom och hittade en massa skatter! Det betyder att en grav är avklarad, bara två kvar!
Melissa har en röd liten moped/vespa (vet faktiskt inte om det räknas som en vespa) som hon kör runt på! Tyvärr är det många ställen som det inte går att köra vespa på så då får hon springa.
Men det är inte bara gravar som ska utforskas, såklart kan folket i byn lära Melissa en massa saker! Bland annat några fina sånger som Melissa nu glatt springer runt och sjugner på.
Sedan skulle Melissa få utforska sin allra första pyramid, spännande! Melissa som är äventyrlig, var i alla fall väldigt spänd, hur många historier hade man inte hört om gamla pyramider som gömde alla möjliga saker inne i sig? Fällor fanns det, men det var ingen match för Melissa!
Långt inne i pyramiden hittade Melissa en massor med eldfrukt! Hon plockade först åt en kvinna som hon hade fått i uppdrag av, men hon plockade också en del till sig själv. Det kan ju alltid vara bra att ha längre fram!
Fast männen i Al Simhara är väl inget att hurra för, tror vi får hålla utkik i Champ Les Sims och Shang Simla!
Efter tre dagar i Al Simhara var det dags att återväna till Appaloosa Plains! Melissa hade nått visumnivå 1 för Al Simhara, så nästa gång kan hon vara där längre. Men nu fick hon ta det lungt i någon dag och det gjorde hon nere vid havet, där hon fiskade och sjöng sångerna hon lärt sig.
 
Så vad tycker ni? Har spelat så sjuuukt mycket under helgen och det är verkligen superroligt! Är det något ni vill se mer av? Ni får som sagt, jättegärna ge feedback! :)



SimsDreams

http://fames.se/simsdreams

Gud vad du är bra på att göra simmar! :)

Svar: Tack så mycket! :)
spacesims.blogg.se


Agnes

Tycker verkligen att utmaningen verkar rolig :) så fortsätt!

Svar: Vad roligt! :)
spacesims.blogg.se


Åh det verkar ju superkul då jag äntligen har börjat resa igen! Detta vill jag gärna se mer av :D

Svar: Super, vad roligt! ^^
spacesims.blogg.se


Tilda

Skit kul utmaning, tycker jag! Vill se mer av den, och lite av familjen Orum kanske vore kul (tycker om den familjen speciellt när dem åker till framtiden, men du kanske redan utforskat den helt hehehe, vill ha In I Framtiden när jag får en ny dator, lite beroende av sims-framtiden, oops!)
Skum, jag vet, hehehh.

Svar: Har spelat lite på familjen Orum, men vet inte hur mycket jag kommer att åka till framtiden med dem! :)
spacesims.blogg.se


Rolo

http://simnation.blogg.se

Verkar faktiskt rätt rolig :D Kanske testar den när jag nåt målen med några andra familjer(som PGC) :D

Svar: Hade varit roligt att se andras! :D
spacesims.blogg.se


queenofsims

http://queenofsims.blogg.se/

Oh, det här ska bli kul att följa! :D Blev också själv väldigt sugen på att skicka iväg någon sim till Al Simhara och utforska lite haha.

Svar: Vad roligt! Haha, alltid trevligt att inspirera folk lite ^^
spacesims.blogg.se


Verkar jättekul! :) ska definitivt testa utmaningen så fort jag hinner. Lycka till med din!

Svar: Vad roligt, ser fram emot att läsa om det! Och tack, lycka till själv! :)
spacesims.blogg.se


Emma

http://simssdream.blogg.se

Det ser jätte roligt ut! Kanske kommer testa på det själv. Blir jätte inspirerad när jag ser andra som gör olika challenge(s)(?)! Tycker annars att de kan vara ganska långsamma osv... Tycker också det var kul att du började med "the adventure sim" Jätte kul att läsa om :)))

Svar: Ja, brukar också bli inspirerad utav andras spelande! Vad roligt att du gillar det :D
spacesims.blogg.se


Felicia

Ooh! Alltid mycket roligare när man har ett mål att spela mot, det här var ju annorlunda och kul :D jag läser gärna mer av den här utmaningen!! :)

Svar: Ja, brukar behöva ha något sånt när jag spelar, haha! Super :D
spacesims.blogg.se


Förresten, vet du hur man får en mumie i hushållet utan fusk?

Svar: Njää, tror man ska bygga typ en kista för mumier, men kommer ju ta reda på det när jag väl ska skaffa en mumie! :D Kan nog skriva med det då!
spacesims.blogg.se


Jennifer

Åh vilken rolig utmaning, hoppas du fortsätter skriva på den! :) Tycker PCG börjar bli lite uttjatat så detta ska bli roligt att följa!

Svar: Det kommer jag garanterat, för jag tycker det är superroligt! :)
spacesims.blogg.se


Ok, om du kommer på det kan du ju skriva om det, som du sa. :)
Ska faktiskt börja spela nu istället för imorgon och funderar lite på det där hur man får en mumie. Kan bara med fusk...

Tror att man ska hitta delarna av Kungarnas fördömda sarkofag (fragment) och konstruera ihop delarna.

Svar: Ja, får googla lite så jag vet, haha! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5