Familjen Frontez 1.2 - Eldfällor

2014



En helt vanlig morgon för Melissa består av en smörgås som hon äter sittande på toaletten, och sen en dusch i badkläder. Hon passar på att sjunga alla sånger hon kan (alltså två)...
Sen besöker Melissa sommarfestivalen, hon har inget jobb i Apploosa Plains. Så hon fördriver tiden där, tills hon kan åka tillbaka till Al Simhara igen!
Tillbaka i Al Simhara och äventyret fortsätter! Eftersom att Melissa uppnådde visum 1 för Al Simhara sist hon var där, kunde hon den här gången åka dit i fem dagar istället för tre.
Melissa jobbar fortfarande på ett uppdrag för att försöka avslöja Morcucorp, inte för att hon riktigt förstår vilka det är och vad de gör, men mot dem jobbar hon i alla fall!
Det är i alla fall väldigt fint i Al Simhara såhär på natten, när alla pyramider är upplysta.
Melissa fastnar i en fälla och bränner sig rejält. Men efter en dusch-på-burk har hon snart återhämtat sig.
Melissa besöker marknaden och stöter på den här snubben, och han ser ju inte så dålig ut så hon går fram och hälsar! Och det gick ju bra, de började i alla fall flörta med varandra direkt. Vad tycker ni? Eller finns det bättre kap i Shing Simla eller Champ Les Sims?
Flera fällor och upptäckter senare var det dags att åka hem igen! Melissa blev aldrig klar med uppdraget mot Morcucorp, så hon fick ingen ny visum-stämpel. Men några simdaler och en massa reliker rikare blev hon i alla fall!
Hemma i Appaloosa Plains rullar vardagen på som vanlig, eller man kan kanske inte kalla det för vardag för Melissa. Men hon ringer i alla fall upp killen i Al Simhara, tror han heter Youssef eller något sånt.
 
Ville passa på att tacka för all respons jag fick igår också, superkul att få läsa vad ni tycker!



Rolo

http://simnation.blogg.se

Kul med Al Simhara


Emma

http://simssdream.blogg.se

Tycker han ser bra ut. Det finns inga snyggare simmar i de andra resestäderna! :)))

Svar: Okej, då får jag se till att vara vän med honom i alla fall! :)
spacesims.blogg.se


Vill bara se mer av den där challengen! Länge sedan jag blev så inspirerad till att starta en ny challenge... ;) har ju bara en. ska nog testa imorgon då jag har tid. Om den där mannen och Melissa börjar gilla varandra kan hon ju gifta sig med honom, om inte du väntar och kollar i de övriga länderna.

Svar: Vad roligt! Tycker jag, hade varit roligt att läsa om hur det går för andra! Jag ska se hur de andra simmarna i de andra städerna ser ut, men just nu lutar det i alla fall åt honom :D
spacesims.blogg.se


simmarsmulan

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

Är så himla sugen på att installera destination värledn, åh >.< TYcker alltid att du skriver på ett sånt sätt som gör att man blir sugen på att spela just den expansionen (Till exempel familjen Orum, den gjorde mig jättesugen på att köpa In I Framtiden) vilket ju är jättebra! Haha

Svar: Haha, men det är väl bra antar jag! Jag tycker ju det är roligt, så det smittar kanske av sig på det jag skriver! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5