Hur man laddar ner från andra ställen än Exchange

2013



Så detta är en fråga jag har fått de senaste dagarna, hur man laddar ner från andra ställen än Exchange! Tänkte förklara och visa er lite, det är inte speciellt svårt, men man får ha ögonen med sig! Jag kommer visa hur man gör med både sims3pack och package.
 
Package
Först och främst får man leta upp vad man vill ladda ner, jag valde dessa linnen av Simmingwithsirens! Så det första jag behöver göra är att hitta nerladdningslänken, vilket fanns en liten bit ner på sidan.
Här kan man välja om man vill ladda ner package eller sims3pack, jag valde package, så jag klickade på den. Då öpnnas en ny sida, vilket i detta fallet är Mediafire, som är den vanligaste sidan att ladda ner från. Här klickar jag bara på den stora gröna "Download"-knappen.
Det kommer att öppnas en ruta med reklam, men det är bara att stänga ner den, sen kommer det att (beroende på vad du har för dator och använder för internet) jag använder mig av Chrome, så mina nerladdning kommer upp i en ruta längst ner på sidan!
Jag öppnar bara mappen genom att klicka på den, sen installerar jag den som en package-fil! Vet ni inte hur man installerar package-filer kan ni läsa om det här!
 
Sims3pack
Nu ska jag ladda ner en sims3pack-fil, då valde jag att ladda ner Anubis nya klädset! Precis som innan får jag leta efter nerladdningslänken, även denna fast längre ner på sidan.
Nu valde jag sims3pack, så då öppnas en ny sida, Mediafire igen. Där laddar jag ner den precis som jag gjorde innan, och när jag får upp mappen så behöver jag bara installera filen. Detta gör jag genom att dubbelklicka på filen.
Sen är det bara att vänta tills filen är installerad, trcka på "okej" och sen är det klart!
 
Så jag hoppades att detta inlägget var till någon hjälp, har ni några problem eller liknande så fråga bara!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5