Hur man installerar package-filer till Sims 3

2013



Detta är en ständig fråga jag får, hur man installerar package-filer till The Sims 3, så här är ett inlägg om det. Det är egentligen inte så svårt, när man väl förstår hur man ska göra, läs det noga så ni inte missar något!

 

1. Det första du ska göra är att installera ett program som heter 7-zip om du använder Windows XP, Vista eller 7, använder du en Mac ska du installera Keka.

2. När du gjort det ska du öppna mappen för The sims 3, inte den mappen som finns bland programmen utan den som finns bland dina dokument! 

Windows XP: Dokument/<användarnamn>/Mina Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Windows Vista/7: Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Mac: /Användare/<användarnamn>/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Det bör se ut såhär för er som använder Windows Vista!

3.Gå in här (där det även står hur man gör för att installera package-filer på engelska), och gå ner till steg 2, där det står en liten "download" skylt under, höger-klicka på den och välj "spara länk som" spara den i den mappen ni nyss öppnade, Dokument\Electronic Arts\The Sims 3. Där kommer den att sparas som FrameworkSetup.zip.

4.Om du har installerat de två första programmen rätt (7-Zip och Keka), så behöver du bara högerklicka på FrameworkSetup.zip, sen väljer du "extract here". Då kommer du att få en mapp som heter "mods".

5.Det ska finnas två mappar i "mods" mappen, "Overrides" och "Packages", gå in i "Packages" mappen. Där ska finnas två package-filer, NoBuildSparkles.package och nointro.package. Det är i den här mappen du lägger in package-filer som du laddat ner.

6.Om du har gjort allt rätt ska det inte komma något intro när du startar spelet (alltså den lilla filmen som spelas upp i början), det ska heller inte vara något glitter (sparkles) när du bygger. När du laddar ner en package-fil så lägger du bara in den i "package"-mappen, så ska det visas i spelet.

Om det inte fungerar, gå igenom och läs ordentligt att du gjort allt rätt. Fungerar det ändå inte så får du gärna fråga, men jag kan inte lova att jag kan hjälpa till för jag är ingen datorexpert. Har ni en Mac är det ingen större idé att fråga, för jag spelar på en Windows, så jag kan inte Mac, tyvärr!




Anonym

Hej!
jag följde dina steg och jag kom till steg 4, efter att jag då laddat ner frameworksetup.zip så såg den inte likadan ut som på bilden. jag har också laddat ner 7-zip, men när jag högerklickade på frameworksetup.zip så kom det inte upp edit with notepad till packa upp filer. jag förstår inte vad jag gjort fel! Kan du hjälpa mig förstå?

Svar: Jag vet inte riktigt vad som kan vara problemet, det ska gå att högerklicka och få upp "7-zip" och sen "Extract here". Har du kollat så du installerat programmen rätt?
spacesims.blogg.se


Dokinoki

http://Dokinoki.bloggplatsen.se

TACK SÅ MYCKET!

Svar: Varsågod! :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Hej! Jag vet hur man laddar ner zip filer till simset fast jag förstår inte alls hur jag ska göra med rar filer!

Svar: Du behöver ett program för att kunna öppna rar-filer, jag använder WinRar men det finns också ett program som heter 7-zip! :)
spacesims.blogg.se


Simslivet

http://simslivet.blogspot.se

Okej ska försöka!

Svar: Gör det!
spacesims.blogg.se


Siri

http://dreamsims.blogg.se

Jag gjorde som i den här guiden och dem två första modsen (NoBuildSparkles.package och nointro.package) blev rätt, men nu ska jag föröka med PosePlayer och det funkar inte? Jag fattar inte hur jag ska få den filen till package fil.

Svar: Den filen ska vara i package-format när du laddar ner den, sen behöver man bara placera den i package-mappen. Laddar du ner pose player från modthesims? :)
spacesims.blogg.se


Siri

http://dreamsims.blogg.se

Ja gjorde det. Men laddade ner det från en annan sida och den var package-fil, så det löste sig! Tack så mycket för guiden den hjälpte mig verkligen! :)

Svar: Super, vad bra! :)
spacesims.blogg.se


Corneliaaaaa

http://skyofsims.bloggplatsen.se

Alltså följde alla steg och gjorde rätt, men nu när jag laddat ner ett pose pack vad gör jag nu :s ka jag bara flytta pose packet till package-mappen eller är det svårare än så :s

och om jag får fråga hur använder man pose pack? vart finns dom och vart klickar man super tacksam för svar :)<3

Svar: Du behöver bara flytta pose pack-filen till din package-mapp, så ska det fungera sen i spelet! Har skrivit ett inlägg på min gamla blogg om hur man använder pose player http://spacesims.bloggplatsen.se/2012/12/31/9216942-poser-steg-for-steg/ :)
spacesims.blogg.se


Astrid

http://mumintroll.devote.se

Åh, tack så jätte mycket! Men jag undrar bara om man ska ladda ner tex ett par skor ska man höger klicka och sedan på "extract here" eller inte?

Svar: Nej det behöver du inte göra, du drar bara package-filen till din mapp med package-filer! :)
spacesims.blogg.se


Anonym

får inte upp extract here :/


Anonym

hej! vid steg 4 så får jag inte upp extract here", provade att skicka över till z-ip men det vissas ingen symbol då på själva intro och sparkles modet. HJÄLP! ^^

Svar: Det är konstigt, jag vet tyvärr inte vad du kan göra för att få rätt på det :/ För mig funkade det utan problem, google is your friend är väl det jag kan säga, tyvärr!
spacesims.blogg.se


Anonym

tack för svar! hittar säkert på nåt :) btw "hitta" din sida igår alltså jag är käär jätte fina bilder och bra inlägg, forsätt så! :D

Svar: Super och tack så mycket! Sånt är alltid roligt att höra :D
spacesims.blogg.se


Ellen

Tack det funkade jätte bra tack så jätte mycket! :DD :*

Svar: Super, varsågod! :D
spacesims.blogg.se


Anonym

Jag har råkat ladda ner frameworksetup i fel ställe, får inte bort det, kan man lösa det på något sätt?

Svar: Går det inte att bara ta bort den precis som du tar bort vilken fil som helst? För det ska gå :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Jag förstår inte riktigt... Kommer den att finnas i spelet om jag sätter den i mappen, eller måste jag installera den som jag gör med .sims3pack filer?

Svar: Om du gör allt rätt så behöver du inte installera det som med sims3pack-filer, utan bara lägga filerna i mappen :)
spacesims.blogg.se


Anonym

men om man har windows 8 da?

Svar: Då vet jag tyvärr inte, du får googla, tror det fungerar på ett liknande sätt :)
spacesims.blogg.se


Sofie

TACK för en grymt bra beskrivning!
Försökte flera tusen gånger att ladda hem mods mappen via andra beskrivningar men fattade nada och det blev fel.

Så till er andra, gör ni exakt som hon beskriver så är det BUSENKELT!! Och jag är inte jätte data tekniskt!

Gjorde detta både på mammas dator som ha Windows 7 och gjorde det precis på min med Windows 8 och det funkade!
Så tack tack!!!! Äntligen kan jag ladda ner från modthesims :D

Svar: Åh, vad bra att det fungerade! Det är alltid roligt att kunna hjälpa till :)
spacesims.blogg.se


APIS

Men jag har windows 8 funkar det inte då eller?

Svar: Vad jag har hört så ska det fungera, du får helt enkelt testa eller googla! :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Jag gör allt exat som det står men istället för att frameworksetup.zip hamnar bara fremworksetup där och så funkar det inte.

Svar: Menar du att du har problem med att ladda ner frameworks?
spacesims.blogg.se


Fanny

Hej!
När jag köpte en ny dator fick jag Windows 8, allt är ju typ annorlunda då och skulle bli hemskt glad om du skrev hur man gjorde då (om du vet) har sökt jätte mycket på nätet men hittar inget!

Svar: Vad jag vet så fungerar det likadant för Windows 8 :)
spacesims.blogg.se


Ella

Hej
Jag har gjort allt som det stod och har kollat igenom flera gånger men får ändå en sån intro video i början har jag gjort något fel eller kan det bli så?

Svar: Det ska inte bli det om intro-filen finns bland dina package :)
spacesims.blogg.se


Ella

vad är det för fil?

Svar: Filen heter nointro.package och ska finnas i din mods mapp, alternativ i något av de två mapparna som finns där!
spacesims.blogg.se


Sofia ^^

Hej! Jo, det funkar inte för mig :( Jag har Windows 8 och problemet jag tror är att jag inte kan på så sätt använda packag-download-grejen xd Saken är att den ser ut som en inkorg (TYP) och har ett Blått R :( Kan du snälla rädda mig?

Svar: Jag förstår inte riktigt, vad är det som inte fungerar? :)
spacesims.blogg.se


Alexandra

http://alexsims.blogg.se/

Hej kära spacesims. Jag lånade denna förklaring (som jag länkade i ett inlägg om sliders) för att veta hur man fixar .package filer. Du har väldigt bra blogg & sjukt bra förklaring! Hoppas det inte var några problem, annars ändrar jag det direkt!

Kramar från Alex.

Svar: Nejdå det funkar super! :)
spacesims.blogg.se


Mathilda

JAg klarade inte av det ! Nointro och det finns i min mods mapp men det blir ändå intro hur ska jag göra? och hur flyttar man Poseplayer till mods mappen?

Svar: Har du gjort exakt som det står ska det fungera, kan vara annorlunda om du gör det på Windows 8 dock. Poseplayer-filen lägger du bara i din mods-mapp :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Det ser ut exakt som i steg 4 och 5 men det funkar ändå inte för när jag startar spelet så kommer introt upp ändå!

Svar: Hmm, vet att det kan vara olika sätt beroende på vilket windows man använder sig av. Är det Windows 8 du har?
spacesims.blogg.se


Anonym

TACK SÅ JÄTTEMYCKET <3


Elin

Hej! Jag älskar ditt inlägg om detta! Men jag undrar bara, för jag har spelat sims i kanske 4 år och undrar om jag som 11 kan lyckas göra det här?

Svar: Hej! Tack, och det är klart du kan göra det! Så länge du är villig att lägga ner tid på det också :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5