Sliders-guide

2013



Jag hade ju för någon vecka sedan (?) en guide om CC, denna gången tänkte jag ha en guide om sliders! Det är inte så komplicerat som det låter, men jag kommer i alla fall gå igenom vad det är, hur det fungerar och var man kan ladda ner ännu fler sliders.
 
Vad är sliders?
Sliders är något som redan finns i spelet, i CAS när man gör simmen och ändrar på ansiktet. Sliders är det som gör att du kan ändra till exempel munnens form och storlek, näsans bredd och längd osv. Sliders är även det som du använder när du ändrar simmens kroppsform.
Vad är nerladdade sliders?
Nerladdade sliders är precis som det låter - sliders som man laddat ner! Nerladdade sliders gör att du kan ändra saker i simmens ansikte eller kropp som du annars inte kunnat ändra. Det kan vara att du kan göra simmens höfter bredare, ögonen större (eller mindre), läpparna kan få en form som de annars inte kunnat få, och ja det finns en massa sliders!
Var hittar jag sliders att ladda ner?
Det finns en massa olika ställen att ladda ner sliders på, jag har tagit fram mina sliders här och var du kan ladda ner dem!
 aWT Sliders
Jonha Body Sliders
Längd slider 1
Längd slider 2
 
Hur installerar jag sliders?
Precis som man installerar package-filer, sliders finns inte i Sims3pack utan endast i package. Vet du inte hur man installerar package kan du läsa om det här!
Att tänka på
-För att alla sliders ska fungera korrekt, alltså om du vill ha mer än 10 sliders behöver du installera MasterController. Detta mod gör att du kan ha upp till 100 nerladdade sliders och du hittar det här.



Lollo:)

Var laddade du ner grejen som gör att killsimmarna är längre än tjejsimmarna?

Svar: Det är längd-sliders, som går att använda på både kill- och tjejsimmar :)
spacesims.blogg.se


Anonym

länken i sista punkten funkar inte, skulle du kunna länka den igen? :)

Svar: Här är länken: http://nraas.wikispaces.com/MasterController Ska uppdatera inlägget också, tack! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5