100 BC - 1.1

2014



Ni känner kanske igen simmen, detta är nämligen Serena Wilson som är en önskesim jag gjorde för ett tag sedan! Jag gillade i alla fall henne så pass mycket att jag tänkte ha med henne i min nya familj. Jag har inte speciellt mycket simslust och ingen utav de challenges jag spelar känns speciellt roliga just nu, därför bestämde jag mig för att prova på den välkända 100 Baby Challenge! Det går alltså ut på att man under så få generationer som möjligt ska få så många barn som möjligt, och man får endast "använda" en man en gång, inga fusk är tillåtna och jag typ de vanliga reglerna.
Serena har i alla fall flyttat in i den halvstora staden Evansdale Country! Serena bor i den mer lantliga delen av staden, men storstan ligger inte långt ifrån. Hon köpet ett litet hus som står på en ganska stor tomt, vilket är perfekt för att bygga ut senare. Huset kostade dock en del, så efter att hon köpt det hade hon bara några få simdaler kvar.
Serena bestämde sig för att besöka ett ställe där hon antagligen lätt skulle kunna hitta ett första offer - parken där sommarfestivalen var i full gång! Men det var ingen där när Serena kom dit, så istället åkte hon rullskridskor en stund.
Vid lunch ställde Serena upp i korvätartävlingen och som tur var så var det faktiskt någon där som kunde ställa upp! Dessutom hittade Serena sitt första offer, så efter att hon vunnit tävlingen var hon såklart tvungen att gå dit och slänga fram ett "Hej, bra jobbat"!
Tyvärr stack snubben direkt efter att Serena hälsat på honom, men eftersom hon lyckats få tag i hans nummer skickade hon iväg ett sms. Efter det begav hon sig till stadens bibliotek, där hon lånade datorn för att skapa en dejtingprofil!
Nästa morgon lagade Serena våfflor åt sig, hon brände dem dock men åt upp några i alla fall. Hon har förresten faktiskt både en dubbelsäng, en toalett och dusch, ett litet kök och en soffa, så huset är ganska tomt.
Senare lyckades Serena bjuda över sin nya kompis från korvätartävlingen! Han jobbade tydligen som hembiträde och kunde såklart inte motså Serenas oemotståndliga personlighet.
Down to business, typ direkt.
Följande natt vaknade Serena med en konstig känsla, undra vad det kan vara? De dåliga våfflorna som hon åt på morgnen kunde det ju knappast vara, det hade väl märkts tidigare.
Serena har inlett en karaktär som målare, hon får ju bara gå ut när hon ska träffa killar, och hon är konstnärlig så det passar henne perfekt!
På kvällen visade det sig var illamåendet kom i från, Serena var gravid! Hon tänkte dock inte prata med pappan, han var ju inte så mycket att hänga i granen i alla fall, dessutom hade han inte sälv hört av sig på hela dagen. Fast han sov över och allt. 



Emma (simssdream.blogg.se)

http://simssdream.blogg.se

Jag verkligen älskar 100 Baby Challenge! Har många gånger tänkt att starta på den själv, men det har inte blivit av. Ser fram emot att läsa mer om den!

Svar: Vad roligt! Hade också funderar på den ett tag, men tänkte egentligen vänta :)
spacesims.blogg.se


Felicia

Kul! Hur lång simlivslängd brukar du köra med? :)

Svar: Jag har den inställd på normal, så tror det är 90 dagar! :)
spacesims.blogg.se


Kaka - En blogg om the sims 3

http://simsing.blogg.se

Vad kul att du gett dig på den här utmaningen! Jag själv skulle aldrig klara av det... låter mina simmar få max tre barn, annars är det för jobbigt. Haha!

Svar: Haha, jag tycker det är roligt att få se hur föräldrarnas anlag först vidare, så utmaningen passar mig ganska bra! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5