SImtävling - Tema Filmer & Serier

2014



Temat för denna veckan var filmer och serier, alla tävlande fick välja en film/serie eller flera filmer/serier och sen föröska återskapa det i spelet! Det är 6 simmar kvar, vilket betyder att det på måndag endast kommer vara 5 simmar kvar och då har vi kommit halvvägs genom tävlingen! Temat för nästa vecka är kläder, alltså en klädfotografering, ganska simpelt men det går ju att trixa en del med det också!
 
Clara "Carazy" Lotus av Rolo
Motivering: Först hade jag bestämt mig för att tolka en massor av filmer, hade en rätt avancerad idé eftersom jag inte hade någon aning i övrigt. Men sedan kom jag på att jag skulle göra Star Wars, en av mina favoritfilmer! På de tre första bilderna föreställer Clara prinsessan Leia på sin stjärnkryssare när den invaderas av Darth Vader. Hon försvarar den, modig som hon är. På den sista bilden föreställer Clara en av rymdens märkliga varelser.
 
Elodie Kinsley av Cherry's Sims
Motivering: Min favoritserie är helt klart The Vampire Diaries, så jag bestämde mig för att tolka hur en av deras affischer skulle kunna se ut. Elodie fick porträttera Elena tillsammans med mina versioner av Damon och Stefan. Jag försökte att få bilderna att se mystiska och lite skrämmande ut, och redigeringen tog mycket längre tid än jag trodde att det skulle göra. På den sista bilden ska Stefan och Damon se törstiga ut, haha! Hoppas att ni tycker om bilderna :)
 
Gretchen Starr av Summersims
Motivering: När jag läste att veckans tema skulle vara film och serier blev jag jätteglad! Temat är så brett, och man kan göra mycket kul. Jag valde att spegla filmen Gravity eftersom jag tycker att filmen är fantastiskt bra. Första bilden föreställer en bioaffisch. Bild två och tre ska föreställa bilder ut filmen, när Sandra Bullock är ensam ute i rymden. 
 
Lovette Deakins av Simsti
Motivering: Veckans tema blev ett tema jag verkligen blev exalterad över och valde därför denna vecka att tolka min favorit bok/film vilket är Divergent. Under denna scen befinner sig Beatrice i detta fallet i ett rum fyllt av speglar där hon bara ser sig själv. Hon bara ser sig om lite i rummet och väntar på vad som ska hända näst.
 
Meg av Kim
Motivering: Från början planerade jag att göra tre olika Disney-prinsessor, och jag tog bilder på dem allihop. Tyvärr kom inte flytet in i bilderna som det skulle, så jag valde att fokusera mina bilder på Aurora. Det finns en annan prinsessa på min blogg också, men det är dessa tre bilder jag valt att skicka in; Aurora från Törnrosa, när hon stuckit sig i fingret och faller i dvala, med törnen och rosor som växer runt omkring i det kala rummet! :)
 
Tili Qiula av Canavan
Motivering: Jag valde filmen ''The perks of being a wallflower'' då det är en av mina favorit filmer! Det är helt enkelt så himla fin och jag känner igen mig i allt på ett sätt, så valet blev inte svårt och inte heller vilken scen, Men jag valde att tolka den lite annorlunda. 
 
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
  
pollcode.com free polls 



Rolo

http://simnation.blogg.se

Haha, funderade också på Divergent, tur att jag inte gjorde det, för det är ju kul med variation! :D


Hej

Vad duktiga alla är :D undrar bara om vinnaren får något speciellt pris?

Svar: Ja, hade tänkt mig simpoints :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5