Simtävling - Tema Känslor

2014



Temat för denna veckan var känslor, som är ett väldigt brett tema och under kommer allas olika tolkningar av känslor! Temat för nästa vecka är Filmer & Serier, ni ska alltså välja en film eller en serie (eller flera filmer & serier) och utgå från den när ni tar bilderna.
 
Clara "Carazy" Lotus av Rolo
Motivering: De känslor jag vill förmedla är främst känslan över hur snabbt livet kan förändras. Från att känna sig som den ensammaste i världen, så ensam att man börjar ifrågasätta sin existens, tills att man svävar på moln. I den sista bilden vill jag också förmedla "What does´nt kill you makes you´re stronger", alltså att du kommer att ha nytta av motgångarna. Känslorna jag vill få fram är många, men ungefär dessa; hopplöshet, tristess, glädje, frihet samt styrka. Dessutom kommer man aldrig kunna sätta ett finger på exakt vilka känslor som kommer fram, eftersom det beror på vem som tittar på det.
 
Edrea Walker av Sara
Motivering: Bilden kan tolkas som olika känslor. Rädsla, tomhet t.ex.
Elodie Kinsley av Cherry's Sims
Motivering: Som ni kanske kommer ihåg dog Elodies familj i en bilkrasch. Den här veckan fick hon berätta sin historia genom bilder, hur hon kände när händelsen inträffade. Den första bilden beskriver hennes känslor innan kraschen, den andra när bilen träffades och den tredje när hon fick reda på att hennes familj inte klarat sig. Just då var allting svart och mörkt, men med tiden har det blivit bättre. Tiden läker inga sår, men den lär oss att leva med dem.
 
Gretchen Starr av Summersims
Motivering: Ibland kan man få den känslan av att man är bortglömd, att man inte är behövd av någon. Man önskar att man hade ett annat liv, någon annanstans. Men rätt som det är vänder det, och helt plötsligt är man hela någons värld, och den personen skulle aldrig klara sig utan dig.
 
Lovette Deakins av Simsti
Motivering: Denna vecka valde jag att tolka känslan "sårad eller ledsen". Alla har någon gång säkert varit med om att allt känns som om det sakta i små bitar faller isär, eller att du inte alls mår bra och bara vill försvinna.  Du kanske bara bryter ihop i storgråt och det förblir så i flera timmar, du mår inte bra alls eller så håller du det inne och mår istället inte bra inuti men utanpå strålar du som en sol. 
They tell you to be yourself, then they judge you. My silence is just another word for my pain. Dear pillow, sorry for all the tears.
Var stark och stå upp för dig själv, du är vem du är och du ska inte behöva ändra på dig för någon!
 
Meg av Kim
Motivering: Kultur är ett svårt begrepp, men för mig går det nästan alltid tillbaka till religion och tro, då detta är ett av våra största kulturarv. Jag har valt att tolka tre gudar ur en religion som jag finner riktigt intressant, nämligen den grekiska! Så här har ni Zeus, Hades och Poseidon!
 
Tili Qiula av Canavan
Motivering: Det var svårt för mig att komma på ett bra bidrag till den här veckans tema, jag och de flesta av mina närmsta har haft en svår tid och jag ville inte göra en glad bild. Jag har för ofta känt mig otillräcklig och att allt med mig själv varit fel den senaste tiden. Så det ville jag få fram med denna bilden, men samtidigt ville jag inte låsa allt till mig och jag tror att många känner så här ibland och därför valde jag ganska ''stora'' ord som kan betyda mycket och samtidigt passa in på fler samtidigt och inte bara mig.
 
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
 
 
 
 
 
 
 
  
pollcode.com free polls 



Saga

Sim nummer 4 var helt fantastik! <3 Hoppas på dig !







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5