Simtävling nummer två!

2014



Eftersom intresset verkade ganska stort så har jag bestämt mig för att ha en simtävling, eller vad man nu vill kalla den, igen! Reglerna är iprincip detsamma som sist, men jag tycker ändå ni kan läsa igenom dem. Ha så roligt och gör något personligt! Priset kommer antagligen vara lite simpoints och ja förutom det så innebär deltagande i tävlingen väldigt mycket publicering på min blogg och det är väl alltid trevligt! Se det mest som en rolig grej.
 
Hur tävlingen kommer gå till
-Först får ni såklart göra en sim, det är inte okej att använda någon annans sim. Sen ska ni ta en helt vanlig bild på simmen, framifrån och man ska se huvud och axlar, och en helkroppsbild. Det är okej att använda poseplayer, men använd helst inga extrema poser utan det ska se lite neutralt ut. Ni mejlar dem ([email protected]) eller lägger ut dem på eran blogg, om ni har det, väljer ni det sista alternativet så måste ni kommentera det här inlägget med länk till inlägget. Ni måste också skriva simmens namn, vill ni får ni jättegärna lägga till en bakgrundshistoria, men det är inget måste och jag kommer inte att välja simmar efter deras historia.
-Om cirka två veckor (21/3) så kommer jag välja ut 10 stycken simmar. Dessa simmar kommer alltså få vara med och tävla, där det varje vecka är en ny utmaning och en sim kommer åka ut. Om jag inte fått in för få simmar, då länger jag tiden som man kan skicka in simmar.
-Det är ni som har och bestämmer över era simmar. Ni får byta kläder, frisyrer och smink hur mycket ni vill - det enda ni inte får göra är att ändra simmens ansiktsdrag och kropp. Tänk dock på att göra just er sim personlig och alltid utgå från det!
-Det är ju ett tema varje vecka och det är ni som får vara kreativa på den biten, bygga upp en snygg bakgrund och styla simmen! Ni får tolka temat hur ni vill - det finns inget rätt eller fel, dock måste man ju kunna se att det hör ihop med temat.
 
Regler
-Ni får endast skicka in en sim, och det ska vara en sim ni gjort helt själv.
-Ni får under tävlingens gång inte ändra simmens ansiktsdrag och kropp.
-Tävlingen kommer pågå i cirka elva veckor.
-Om ni vet att ni ska bort eller liknande, kontakta mig så ni kan veta temat i tid och hinna fixa ihop bilder.
-Ni får skicka in hur många ni vill (inom vissa gräner, 100 bilder är väldigt överdrivet till exempel), men det ska vara minst två bilder.
-Bilderna mejlas till mig ([email protected]) eller läggs ut på er blogg om ni har någon (jag ser helst att ni mejlar, så jag kan få bäsa möjliga kvalitén på bilderna).
-Jag kommer lägga upp bilderna här på bloggen, men såklart kommer det stå klart och tydligt vem som tagit dem.
-Om du ställt upp i någon av mina tävlingar innan är det helt okej att vara med igen, men har man vunnit så kan det vara så att jag väljer bort personen på grund av det.
 
Jag kommer skriva upp reglerna för varje ny utmaning, och om det är några speciella regler som gäller för just den gången! Har ni några frågor eller funderingar är det bara att lämna en kommentar. Och om ni har några förslag på teman så får ni jättegärna lämna en kommentar om det också!



arasen - vardag, dbt och massa annat

http://arasen.blogg.se

Hej.. Dum fråga kanske... Men jag skulle vilja skicka in ett bidrag, jag vet bara inte hur man gör så att bakgrunden blir vit och så.. Jag har inga modar eller nånting.. Måste man ha det??

Svar: Du kan ju ta en vit tapet bara :)
spacesims.blogg.se


simmarsmulan

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

Åh vad kul!!


Rolo, simnation

http://simnation.blogg.se/

Sätter mig och gör en sim direkt! :)

Svar: Vad roligt! :)
spacesims.blogg.se


Violassims

http://violassims.bloggplatsen.se

Åh ja!! Nu ska jag göra en snygg sim!! :D

Svar: Gör så! :)
spacesims.blogg.se


Anna ^^

Jag ska lätt vara med - om mitt sims vill fungera vill säga - Men jag undrar om, OM man har linser..Får man ändra färg på dom då eller är det samma sak som ögonfärg? :)

Svar: Det är okej att ändra ögonfärgen på linserna :)
spacesims.blogg.se


Gud vad kul! Har längtat haha!
Mitt bidrag hittar du i URL:en :)

Svar: Super! :)
spacesims.blogg.se


Åh vad spännande, ville vara med förra gången men mitt sims fungerade inte då, men ska defentivt vara med denna gången! :D

Svar: Vad roligt! :)
spacesims.blogg.se


Emelie

http://canavan.blogg.se

Åh va kul!

Här är mitt bidrag:
http://canavan.blogg.se/2014/march/spacesims-tavling.html

Kan i fortsättningen mejla bilderna, eller mejla dom här också om du vill! =)

Nu håller jag tummar och tår och hoppas Tiili kommer med! ;)

Svar: Toppen! :)
spacesims.blogg.se


Mitt bidrag finns i url;en.

Kan mejla bilderna i framtiden.

http://simsplanet.blogg.se/2014/march/spacesims-tavling.html


Emma

http://simssdream.blogg.se

Hej! Jag har gjort en sim till tävlingen! Jag har lagt upp bilderna på min blogg men kommer att maila dem till dig i framtiden! :)))

Svar: Super! :)
spacesims.blogg.se


Mitt bidrag ligger uppe på min blogg! :)

Svar: Okej, super! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5