Hur jag gör mina simmar - Grunden

2013



Eftersom att detta har varit väldigt efterfrågat så tänkte jag börja skriva om hur jag gör mina simmar. Det är många som undrar "hur man gör snygga simmar" och jag vill först och främst säga att det är inte direkt det jag strävar efter när jag gör mina simmar. Jag försöker hitta en personlig och annorlunda stil till mina simmar, så de blir unika, för det tycker jag är roligare! Därför har jag valt att kalla denna lilla mini-serie för "hur jag gör mina simmar", där jag steg-för-steg gå igenom hur jag tänker och gör! I denna delen går jag igenom hur jag börjar med simmarna och sakerna jag gör innan jag börjar arbeta med ansiktet.
 
Steg ett
Det allra första jag gör när jag skapar en sim är att bestämma vad det är för sim jag vill göra. Vill jag göra en färgglad tonåring, med kort klippt hår eller vill jag göra en välklädd och bestämd vuxen kvinna? Det finns oändligt många olika varianter och två bra inspirationskällor är andras simmar och människor! Jag menar inte att man ska försöka kopiera någon annans sim, men att bli inspirerad av simmen är något helt annat, du kanske älskar simmens ögon och vill göra något liknande - kör då på det! Sen tycker jag att det är roligt och svårt att försöka få simmar att likna människor, jag tycker det är super att bli inspirerad av hur andra människor. Du kanske ser någon kille med en stil du älskar, försök då att göra en sim med samma stil.
 
 
Steg två
När jag har bestämt mig för vad det är för slags sim jag vill göra så sätter jag igång. Ett litet tips är att lyssna på musik när du skapar simmar, jag gör alltid det eftersom att jag bara blir irriterad på musiken i spelet efter ett tag. Först väljer jag allt det här vanliga, kön, ålder och kroppsform, sen väljer jag skin - dock brukar jag gå tillbaka efter att jag gjort simmen och prova alla olika skin igen, det kanske finns något som passar bättre! Skin är nog en av de viktigaste delarna på simmen, för att ett skin kan verkligen ändra simmens utseende! Så välj skin med omsorg.
 
Steg tre
Jag går alltid in och tar en frisyr som är uppsatt (ungefär som på bilden ovan) för att jag ska kunna se hela ansiktet när jag skapar simmen. Sen väljer jag ett par ögonbryn som jag tror kommer att passa, oftast så byter jag ut dem när jag är färdig med ansiktet. Ögonbrynen är faktiskt en väldigt viktig del för simmen, beroende på hur stora eller små, tjocka eller smala, hur de är formade så kan de ändra simmens utseende otroligt mycket!
 
Jag hoppas att ni förstod vad jag menar och hur jag tänker. Har ni några frågor så är det bara att kommentera eller ställa en fråga i frågelådan!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5