Musik - Röstning

2013



Nu är det återigen dags för röstning, denna gånger kommer det ske på samma sätt som innan. Nästa vecka kommer det dock bli lite annorlunda!
 
1. Maya av Othersims
Motivering: Som sagt så är jag ju en rocktjej och kunde inte undvika att gå in på det spåret..
så jag har då valt att tolka låten "Sex on Fire" av Kings of Leon som är en lite mjukare rock låt.. men fortfarande otroligt bra!
Här är låten för er som inte hört den:
http://www.youtube.com/watch?v=RF0HhrwIwp0
När jag ser videon och hör låten så upplever jag det väldigt mörkt och att allt brinner.. 
Därav den mörka bakgrunden och Maya som i stort sätt brinner på bilderna.
Eftersom låten handlar om "sex" kan man ju inte undvika att tänka sig en snygg kille i bar överkropp som också brinner! ;) Därför klämde jag in han på en bild och valde då att den bilden skulle representera själva "sexet" i låten som är "on fire". För att få bilden en extra touch valde jag att göra bilderna som en form av ett skivomslag eller snarare en "singel" till låten. Därav texten i bilden!
2. Lumen Fox av Candoris
Motivering:Låten är Sam B´s "Who do you voodoo, bitch" som är ledmotivet till zombie-spelet "Dead Island". Jag ville skapa en mini-berättelse med hjälp av bilderna, vilket inte var det lättaste med bara tre bilder.
3. Bea Gadd av Elina
Motivering: När jag såg att det var tolkning av en låt vart jag sjukt pepp! Innan jag insåg att jag inte hade en aning om vilken låt jag skulle göra. Efter många diskussioner med vänner så föll sedan valet på Small bumb av Ed Sheeran. Jag tolkade låten till "kärleken till sitt ofödda barn".
4. Ameena Fow av Mapachasims3
Motivering: Låten jag valt är ‘’Love Story’’ av Taylor Swift. På bild 1: textraden ‘’We were both Young when i first saw you’’ Då är Ameena tonåring lika så killen. På bild 2: ‘’My daddy said stay away from Juliett’’ Då Ameenas pappa skriker åt killen. På sista bilden friar killen till Ameena. ‘’It’s a love story so baby just say Yes’
5. Yennifer Aughn av Simstjejerna
Motivering: 
Den låten jag valde är ''Don't wake me up'' av Chris Brown. Även om den är gammal, tycker jag att den är grymt bra. På den första bilden så är Yennifer i en slags ''drömvärld''. Hon är någonstans mittemellan dröm och verklighet. På den andra bilen så hånglar hon med stora crushen, Antonio. Han älskar henne lika mycket som vad hon gör. Och Yennifer är lyckligare än någonsin. Och hon vill absolut inte vakna upp från denna dröm.
6. Sophia de Beaufort av SimsDeluxe
Motivering: Jag har verkligen haft tidspress denna vecka vilket gör mig ledsen eftersom musik är mitt absolut största intresse. Alla som läst min blogg eller känner mig vet dock att jag älskar Lady Gaga och jag valde helt enkelt att på ett relativt "snabbt" sätt tolka hennes Telephone genom att klä Sophia som Gaga i videon och använda originalfonten. Tyvärr hann jag inte åstadkomma mer på grund av brist på tid men jag är ändå relativt nöjd. 
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
  
pollcode.com free polls  



Vintersol

http://www.vintersol.webblogg.se

Röstar på Ameena fow. Då jag tycker att de andra tappat sims lite. :)


Annika

http://blogofphoto.webblogg.se

Min röst går denna gång till Yennifer Aughn :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5