Dag 3 - Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?

2013



-Jag saknar en förskola eller någonstans där man kan lämna in småbarnen när föräldrarna jobbar.
-Jag önskar också att det fanns ännu mer möjligheter att ändra på simmarnas utseende.
-Jag hatar att simmarna i kvarteren aldrig blir gravida, gifter sig och skapar familjer. Det bara ploppar upp nya simmar från ingenstans!
-Att olyckor kunde hända, bryta benen/armarna, få någon sjukdom som simmarna kan dö av och liknande. Låter hemskt, men mina simmar dör bara av ålder och inget annat, vilket jag tycker kan bli lite tråkigt ibland. Har dock aldrig hjärta att ta död på dem.
-Fler småsaker som gör att det känns verkligare, interkationer och liknande!
 
Det är väl egentligen vad jag kommer på nu, men Sims 4 släpps ju nästan år så det ska bli kul och se vad som händer med det! Jag vet inte om det är något jag är missnöjd med så, det blir ju lite de sakerna jag saknar. Det händer väl att jag stör mig på vissa saker ibland, men annars tycker jag att Sims 3 är ett stort lyft från Sims 2! Och det får inte bli för verklighetstroget enligt min mening, det är charmigt med saker som gör att det fortfarande är ett spel.



sqlinda

http://sqlinda.bloggplatsen.se

Kan du hjälpa mig med en sak! Jo jag fick leva livet idag! Och när jag startade Sims3launcher så stod det:
''du har inte sätt in Sims 3 Årstider''
och jag installerade årstider först av alla expansionspaketer!
går det inte att sätta in sin senaste skiva?

Svar: Du måste spela med det nyaste expansionspaketet som du installerat, det är därför den vill att du spela med Årstider-skivan :)
spacesims.blogg.se


sqlinda

http://sqlinda.bloggplatsen.se

Det är det jag gör :( jag sätter in den nyaste expansionspaketets skiva! Men det står att jag måste sätta in årstider!

Svar: Har du provat med Årstider? :)
spacesims.blogg.se


sqlinda

http://sqlinda.bloggplatsen.se

Gjorde det! Det funkade Leva livet sakerna och andra saker man kunde gra kom upp men ett problem! Du vet att efter den dära maxis sak kulan som kommer upp! Efter det kommer en bakgrund där spelet laddar! Men det kommer upp årstiders bakgrund och inte leva livet!
PS hur får man lyckad möhippa fest?

Svar: Det är för att Årstider är det nyaste Simsspelet du har. Alltså det kom ut senare än Leva Livet, skulle du installera Universitetsliv skulle det vara det som var laddningsskärm :) För att få en lyckad möhippa så behöver du ett bra ställe att ha festen på, musik (helst pop eller indie), simmar som dyker upp och saker simmarna kan underhålla sig med ^^
spacesims.blogg.se


Fanny

Sååå sant! Skulle vara skit kul om de kunde bryta benen, och dö av sjukdomar. (Haha, låter lite dumt xD)
och sen skulle man kunna byta mamma kläder och det där med att det ploppar upp folk i staden.. Ja ._.

The sims 4 mst vara e för bättring på detta hoppas jag ;P

Svar: Det hoppas jag också, men Sims 3 var ju verkligen en förbättring av Sims 2! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5