Recension: The sims 3 Universitetsliv

2013



I Universitetsliv kan du äntligen ta dina simmar till Universitetet! Har de stora drömmar och planer på att hård plugga, eller kommer de festa loss på de vilda festerna i Campus? Både ungdomar, vuxna och gammlingar är välkommna dit hur många gånger som helst!
Spelet överlag
Jag tycker verkligen om Universitetsliv, det platsar i alla fall bland mina favoriter! Själva grejen med att åka till Universitetet är roligt, men det är många saker runt om som jag också gillar. De nya smartphone's som simmarna får är super, och alla saker de kan göra med den! Det kommer en himla massa nya interaktioner som är roliga, sen är det en hel del fina kläder, frisyrer och möbler!
 
Kläder, frisyrer & möbler
Som jag nämde innan, så kommer det med en hel del fina kläder, frisyrer och möbler. Dreadsen är mina favoriter, både till killarna och tjejerna, men det kommer även med några till som jag gillar. Dock så tycker jag att det är synd att vissa av frisyrerna inte fungerar för barn, eftersom jag tycker att det skulle passa barnen i sims. Möblerna är också fina och passar för en student, det finns allt från hemmabyggda möbler till mer Ikea liknande saker!
Interaktioner & egenskaper
Jag nämde innan att det kommer med en del roliga interkationer och min stora favorit är såklart "Kyss i stundens hetta". Men sen följer det med en massa interaktionerna med smartphone's och också i grupperna som kommer med Universitetsliv. Det finns tre grupper: nördar, rebeller och sportfånar, jag hade dock önskat att det fanns några till. Även tre egenskaper följer med, de påminner lite om egenskaper som redan finns i spelet och jag använde inte dem så ofta.
 
Är Universitetsliv värt att köpa då? Om man frågar mig - så ja! Det är ett väldigt lyft för hela Sims 3 tycker jag och det är kul att åka till Universitetet med simmarna. Det tillhör ett utav mina favorit expansioner och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5