Svaren från frågestunden - Del 1

2013



Så det blev tillslut en del frågor så jag delade upp inläggen till två (har inte hunnit svara på riktigt alla, men tror det blir två inlägg dock). Personen som ställde flest frågor är Victoria så du får välja en sak/flera saker för 100 simpoints, bara skriv en kommentar med länkar till saker du vill ha och ditt namn på sims3's hemsida! 
 
1. Vem hejade du på i din tävling?
Svar: Jag hade ingen personlig favorit sim, men i vissa av utmaningarna så fanns det bilder som jag tyckte bättre om en andra. Men jag tror inte riktigt jag hejade på någon av simmarna.
 
2. Från vilka sidor laddar du mest ner kläder ifrån?
Svar: Tror inte det finns någon sida jag laddar ner mer från än någon annan, hittar det mesta genom Tumblr.

3. Från vilka sidor laddar du ner mycket möbler ifrån?
Svar: Ingen, jag laddar sällan ner möbler istället laddar jag ner hus som är inredda med stilar jag gillar!

4. När började du spela Sims, och hur fick du intresset?
Svar: Jag spelade Sims första gången när jag var 7 år och efter det har jag fortsatt att spela det, med en del pauser.

5. CC/utan CC?
Svar: Med helt klart! Fast ibland tycker jag det är charmigt utan CC, för det känns liksom verkligen som "Sims" då, om ni föstår vad jag menar?

6. Göra simmar eller bygga/inreda hus? 
Svar: Göra simmar! Tycker själv att jag är ganska dålig på att både bygga och inreda, är lite för lat för det.

7. När kom du på att göra en blogg? 
Svar: För ungefär ett år sedan, bloggen firar faktiskt ett år den här månaden!

8. Vad är det roligaste med Sims? 
Svar: Svårt, det är väl egentligen att man kan göra vad man vill i spelet och att göra simmar är himla roligt"

9. Vilka Sims bloggar följer du? 
Svar: Följer en del, tycker det är superkul att läsa andras simsbloggar!
 
10. Beskriv dig med fem simsegenskaper!
Svar: Djurälskare, Feigs, Bra sinne för humor, Vänlig och Överkänslig!
 

 
11. 1D eller JB?
Svar: Lyssnar inte på någon av dem. Måste jag välja bli det dock Justin.
 
12. Vilken livslång önskan från sims skulle du ha? 
Svar: Hmm, 

13. Vilka simsbloggar läser du relativt regelbundet? 
Svar: Hmm, läser en del dagligen men annars är det väl SimsDeluxe, ChaosSims, SimSing, KimsSims & OtherSims!

15. Vilka sidor laddar du oftast ner ifrån? 
Svar: Som jag skrev innan så finns det inte direkt en sida jag ofta laddar ner från, fast nu när jag tänker på det så har jag laddat ner nästan allt CC som Beaverhausen har lagt upp.

16. Är du bra på att göra simmar som ska likna någon, typ en kändis? 
Svar: Nä, haha

17. Hur länge har du spelat sims? 
Svar: Jag har spelat det sen sims 2 kom ut och det var ju för några år sedan!

18. Vad fick dig att börja?
Svar: Jag provade Sims hemma hos en kompis och tyckte det var roligt, efter det köpte min pappa Sims 2 till mig och jag har spelat sen dess!

19. Hur kom du på idén till modelltävlingen?
Svar: Det var en läsare som kom på idén, jag forsatte bara att bygga på den idén.
 

20. Laddar du ner mest möbler, hår, kläder eller övrigt?
Svar: Frisyrer och kläder är nog det jag laddar ner mest av!

21. Favoritexpansion?
Svar: Leva livet är nog det expansionspaket som kommer till bäst användning.

22. Sämsta expansion?
Svar: Kvällsnöjen, mina simmar går iprincip aldrig ut, sen tycker jag att Bridgeport är en riktigt dålig stad.

23. Favoritprylpaket?
Svar: Sovrum och Badrum!

24. Sämsta prylpaketet?
Svar: Lyx och Design
 
25. Går du på gymnasiet, och i så fall, vilken linje?
Svar: Ja det gör jag, jag går Media med fotoinriktning!
 
26. Miley, Selena eller Demi?
Svar: Hmm, jag har inte direkt koll på någon av dem, men Demi verkar vara en trevlig tjej.

27. Gillar du Phineas och Ferb?
Svar: Ja och nej, haha, jag har inget emot att kolla på det men det är inte heller något jag brukar kolla på!

28. Brukade du kolla på Hannah Montana?
Svar: Nääe

29. Timon eller pumba?
Svar: Timon!

30. Har du husdjur, och i så fall, vad är de för något?
Svar: Ja, jag har en katt och så funderar vi på att köpa en hundvalp!
 

31. Kollar du på hockey, och vilka hejar du på i SHL(gamla elitserien)?
Svar: Nej, och har ingen koll på vilka lag som är där, hehe.

32. Kollar du på fotboll? Vilka lag hejar du på?
Svar: Nej, tycker inte fotboll är en speciellt intressant sport.

33. Sportar du mycket?
Svar: Ja, det kan man väl säga, jag har ju häst och rider flera gånger i veckan.

34. Gillar du Harry Potter?
Svar: Vem gör inte det?!

35. Om ja, vilken är din favoritkaraktär?
Svar: Svååårt, jag gillar nog Hermione och Sirius bäst!

36. Vilka serier kollar du på?
Svar: Supernatural, Desperate Housewives, Sherlock, Doctor Who, Pretty Little Liars, Shingeki no Kyojin (Attack on Titan), Another, Deadman Wonderland och det finns en hel del andra serier och anime-serier som jag kollar på men det skulle ta fruktansvärt lång tid att räkna upp alla!
 
37. Favoritfilm?
Svar: Jag tror inte jag har en favoritfilm, utan flera! Som jag nämnt några gånger så är det Harry Potter filmerna och Studio Ghibli filmer!
 
38. Favoritnerladdningssida?
Svar: Beaverhausen som jag nämde innan är nog min absoluta favorit! Hen gör alltid sjukt fina retextures!

39. Vilken ''skapare'' är din favorit? Alltså de som skapar kläder och så, exempel anubis?
Svar: Hmm, då blir det nog I like teh sims! Personen gör väldigt fina och välgjorda saker, både hår och kläder!

40. Vad tycker du om sims 2?
Svar: Jag tycker Sims 2 är väldigt roligt, gillar att det är så simpel som det faktiskt är - om man jämför med 3an! Ibland (inte speciellt ofta) så spelar jag Sims 2 och det finns vissa saker jag saknar från 2an. Jag tror några känner igen er om jag säger Youtube, Sims 2 och typ 2009-2010? För några år sedan när folk inte direkt bloggade om Sims, så brukade i alla fall jag sitta och leta efter musikvideos och små serier gjorda i Sims 2, tyckte det var superkul!

41. Vad tycker du om sims 1? Brukar du spela dom?
Svar: Jag har inte spelat Sims så mycket, men det är lite små charmigt. Men gillar 2an och 3an bättre. Jag brukar inte spela Sims och tyvärr hinner jag inte spela Sims 2 så mycket som jag ibland önskar att jag kunde.

42. Vilket fusk använder du mest?
Svar: Det är helt klart Moveobjects on/off!

43. Favoritfamilj?
Svar: Hmm, jag tyckte väldigt mycket om min gamla PGC eller ja tills jag kom upp i generation 4 och kände att simmarna inte var så intressanta längre. Just nu tror jag inte riktigt att jag har någon favoritfamilj, tråkigt nog.

44. Vad tycker du de kunde utvecklat mer?
Svar: Jag tycker de kunde utvecklat saker som att simmarna lätt "fastnar" alltså att det är saker ivägen så de inte kan gå där. Annars har jag nog svårt att komma på något annat just nu.

45. Vad tycker du om sims 4 so far? Ska du köpa det när de kommer ut?
Svar: Jag gillar det jättemycket, eller ja jag gillar i alla fall det jag har sett! Tycker till skillnad från en del att grafiken i spelet ser grym ut, älskar hur simmarna ser ut. Och jag tänker absolut köpa det när det kommer ut!
 

46. Vilka egenskaper brukar du oftast ge dina simmar?
Svar: Barnslig, bra sinne för humor, vänlig, kockbegåvning, familjeinriktad och gröna fingrar!

47. Har du något favorithår på sims? I så fall, vilket?
Svar: Njääe, det har jag nog inte, alla simmar passar i olika frisyrer så!

48. Favoritklädsel?
Svar: En ball t-shirt och ett par shorts gillar jag! Men den här sim-tjejen som jag gjorde för ett tag sedan har ganska fina kläder!
 
49. Favoritsim i Bridgeport? (Som bor där när man får spelet!)
Svar: Han Matthew (eller vad han heter, ni vet kändis snubben på berget) är ganska fab! Och typ den enda simmen som jag sett lite mer utav än de andra.

50. Vilken sim brukar du låta dina simmar bli tillsammans med i staden om du inte skapar en egen? Är det olika eller brukar du gå till en speciell?
Svar: Jag är så snäll så jag brukar se vem min sim gillar, så det är inte ofta mina simmar går till samma sim!
 
51. Favorit EA-stad?
Svar: Hm, Sunset Valley och Aurora Skies! Men tycker att Midnigt Hollow ser döfräck ut, har dock inte hunnit spela där så mycket.

52. Roligaste yrket/jobbet på sims?
Svar: Brandman är ganska roligt och arbeten som simmarna kan göra hemma, konstnär och författare till exempel!

53. Har du testat att göra eget CC till dina simmar?
Svar: Nej, det finns så många som är duktiga och jag har inte riktigt orkat lära mig det heller ^^

54. Är sims ditt favoritspel?
Svar: Ja och nej, Sims är liksom ett spel som man kan tröttna på men man går alltid tillbaka till det igen. Så jag vet inte, det finns så många bra spel!

55. Kommer det fler tävlingar i framtiden på din blogg, som liknar den modelltävlingen?
Svar: Definitivt!

56. Tycker du att the sims 3 hungerspelen är en rolig idé?
Svar: Ja, det är en superbra idé tycker jag!

57. Om du fick chansen att skapa ett sims, vad skulle de heta och vad skulle man få i det? Vad skulle de finnas för ny saker att göra osv.
Svar: Hmm, vad svårt! Jag hade nog gått för typ ett prylpaket, för jag tycker att Sims redan har det mesta som jag tycker man behöver. Jag vet inte riktigt vad jag skulle döpt det till, men det skulle nog innehålla en del kläder och frisyrer som jag tycker är snyggt, haha.

58. Om du bara fick ha ett sims (Utöver grundspelet), vilket skulle de bli?
Svar: Det skulle nog vara Leva livet eller Övernaturligt, även om jag inte spelar med Övernaturligt så ofta så är det faktiskt väldigt roligt när jag väl gör det!

59. Om du bara fick läsa en simsblogg i resten av ditt liv, vilken skulle det bli?
Svar: Åhhh, vad svårt! Jag vet faktiskt inte, för helt ärligt så har jag ingen favorit, jag tycker det är roligt att läsa de jag läser (vilket är några stycken).

60. Hur många simsbloggar läser du? Vilka?
Svar: Jag hittade bara 14 på min lista bland sparade, men jag brukar klicka runt bland en massa simsbloggar.

61. Favoritexpansionspaket?
Svar: Leva livet och Övernaturligt, jag kan inte välja favoritsaker okej...

62. Favoritprylpaket?
Svar: Sovrum & badrum!

63. Om du ska skapa ett djur på sims, vilket skapar du helst och varför?
Svar: En hund tror jag, för katter är ganska lika varandra.

64. Brukar du bygga hus?
Svar: Ibland, dock kan jag bara bygga lite i taget innan jag tröttnar på det,
 

65. Vad brukar du oftast ha för hus, alltså, finns det någon likhet mellan dina? Typ, ''alltid vita'' osv.
Svar: Nääe, jag brukar bygga stora hus och det är väl enda likheten egentligen.

66. Hur gör du för att variera dig och inte skapa liknande simmar hela tiden? Tips?
Svar: Det är jättesvårt, men jag försöker att tänka på att inte alltid använda sliders på samma sätt. Jag försöker ha en idé innan jag skapar simmen för då blir simmen ofta bättre. Innan blev jag väldigt inspirerad utav andra simmare på Tumblr, men numer är jag aldrig inloggad på min simblr så jag hämtar inspirationen från andra ställen istället! Just det, man måste även lägga ner det här med att göra "perfekta simmar" eller vad man nu ska kalla det, våga göra fula simmar (typ)!

67. Vilka fusk använder du mest?
Svar: Eftersom jag tycker att fusk gör sims mindre roligt så är det enda fusket jag använder "moveobjects on/off"!

68. Expansionspaket vs prylpaket?
Svar: Expansionspaket!

69. Kvinnliga simmar vs manliga?
Svar: Kvinnliga!
 
70. Bilar vs cyklar?
Svar: Bilar

71. Kvällsnöjen vs Leva livet?
Svar: Leva livet!

72. Vad tycker du om att göra på fritiden?
Svar: Jag gör väl inget speciellt egentligen, kollar på serier och spelar typ. Umgås med kompisar gör jag också och ibland målar jag, när jag känner för det. 

73. Spelar du något annat spel än sims? I så fall vilket?
Svar: Yesbox! Spelar en massa Tera (men det vet ni ju redan) och just nu spelar jag också en del TombRaider och Saints Row 4, jag gillar också Zelda-spelen. Det finns några andra spel jag spelar/har spelat, men behöver inte räkna upp alla.

74. Vad har du för framtida planer i livet?
Svar: Jag vet inte exakt, funderar på att plugga grafisk design eller något sånt sen. Men som sagt, jag får se vad som händer!

75. Var ser du dig själv om tio år? Hur ser ditt liv ut då?
Svar: Om 10 år är jag 28 och då ser jag mig själv sitta i mjukisbrallor och en skål nudlar framför en bra serie, haha. Jag vet inte alls vad jag vill göra med mitt liv så det är svårt att ens föreställa sig något.

76. Om du fick chansen att jobba med att skapa sims, skulle du ta den?
Svar: Ja, det skulle jag nog, jag hade absolut kunnat tänka mig att jobba med spel så det hade ju varit väldigt roligt om jag fick den chansen!
 

77. Vad är det konstigaste din sim någonsin gjort?
Svar: Ibland går mina simmar genom väggar, gol och tak, det är i alla fall något som är irriterande och det bästa jag kan komma på just nu.

78. Brukar ditt spel bugga?
Svar: Näe, ibland känner min dator för att strejka och vägrar att ens stänga ner något, men då tvångs avslutar jag den, mohahahhhh.

79. Kan du lägga ut en bild på dig själv? (har faktiskt ingen aning hur jag tänker att du ser ut)
Svar: Jag har gjort det innan, men kan lägga ut en mer nytagen bild, haha... Ja, mitt hår är pastell rosa, men det syns knappt (men det är den färgen jag jobbar med just nu, alltså i mitt hår).

80. Brukar du logga in på blogg.se utan att skriva ett inlägg?
Svar: Japp, om jag inte har något bättre för mig eller om jag ska kolla kommentarer och sånt där.

81. Har du pojkvän?
Svar: Nope

82. Är du kär?
Svar: Nej, så rolig är jag inte.
 
83. Vad heter din bästa kompis?
Svar: När jag var yngre så sa jag alltid "jag har ingen bästa kompis, för ingen av mina kompisar är bättre än någon annan" och jag vet inte, jag har väl kompisar jag umågs mer med. Det är väl Kimsan och Corinne då! 

84. Tittar du på pretty little liars (annars borde du!!), i så fall, vem är din favorit av ''the liars''?
Svar: Ja det gör jag och jag har en slags hatkärlek till den serien, säsong 2 är grymt bra men nu är det så sjukt drygt att jag blir arg. Sen har jag fått halva serien spoilad av facebook-sidan för pll, vilket gör mig asförbannad. Jag gillar inte någon av karaktärerna så mycket, eftersom att alla känns jobbiga och irriterande, men om jag måste välja så väljer jag Hanna. Kan ni se min hatkärlek här nånstans?

85. Vilket är din knasigaste sims 3 bild?
Den här skrattad jag väldigt mycket när jag tog för något år sedan, tycker fortfarande snubben ser löjligt störd ut.

86. Har du bilder när du spelat sims 2?
Svar: Ja, en har jag!
 
87. Har du skapat en egen värld någon gång?
Svar: Nej, jag orkar knappt bygga ett helt hus, så har inte ens orkat ladda ner världs-skapar-verktyget!

88. Din första reaktion när du såg sims i butik/på nätet?
Svar: Jag blev glad, för jag visste att vi skulle köpa det. Har för mig att jag typ sprang fram till hyllan (som var gigantiskt stor) och tog ett spel och tryckte upp i ansiktet på min pappa...

89. Brukar du köpa i store eller laddar du hellre ner från andra sidor?
Svar: Jag gillar sakerna i store, men köper sällan där. Hade jag varit rik hade jag köpt allt ihop!

90. Brukar du använda exchange?
Svar: Nej, Mediafiere är precis likadant (fast man behöver inte fixa en massa bilder osv), så använder bara exchange ibland. Men det tar längre tid för mig att lägga upp simmar där.

91. Har du höga förväntningar på sims 4? Vad förväntar du dig då bland annat?
Svar: Ja det har jag, framförallt så förväntar jag mig att spelet så fungera bättre på min dator!

92. Tycker du att man ska kunna döda på sims?
Svar: Alltså, det är ju inget dödar-spel, men ja det hade varit roligt. Men döda simmar gör vi ju alla någon gång ibland, eller hur?

93. Vad lyssnar du på för musik?
Svar: Väldigt blandad, men tror det är mest alternativ, rock och indie, haha. Älskar insturmental musik och musik från filmer/serier, och när jag snackar insturmental så menar jag typ Two steps from hell och Thomas Bergersen!

94. Favoritartist?
Svar: Lana del rey!! Älskar Bastille också (men det är ju ett band, antar att det går in här ändå), lyssnar också mycket på Bring me the horizon och ONE OK ROCK just nu.

95. Vem var din idol när du var liten och vem är din idol nu?
Svar: Jag älskade Avril Lavigne och ville se ut som henne, tycker fortfarande hon är döball men min idol nu får väl vara Lana då?

96. Tycker du att du har förändrats de senaste året?
Svar: Väldigt, tycker jag har förändrats mycket den senaste månaden bara, hehe.

97. Anser du att du kan mycket om sims?
Svar: Kanske inte rent fakta-mässigt, men jag tycker jag kan en del annars. Jag kan det jag behöver och om jag undrar över något tar jag reda på det!

98. Om du hade varit någon av oss som läser din blogg, vad tror du att du hade tyckt om den då?
Svar: Jag hade tyckt den var bra, jag menar jag skriver ju om sånt jag är intresserad av när det kommer till Sims, så!

99. Har du några mellannamn?
Svar: Ett mellanamn och det är Emma.

100. Drömhus? IRL.
Svar: Vad svårt, älskar hus som är lite mer morderna men inte värsta high tec grejjen. Något sånt här typ, och med värsta balla inredningen såklart!
101. Hur många språk kan du tala flytande?
Svar: Svenska och engelska, så två.

102. Vilket språk vill du lära dig och varför?
Svar: Hmm, alltså typ japanska eller kinesiska, hade varit ganska fräckt att kunna ändå. Sen hade man ju kunnat prata med ännu fler människor då!

103. Hade du velat flytta till New york i en månad?
Svar: Aboslut, hade varit otroligt roligt ju!

104. Om du fick chansen att vara modell på New York fashion week, hade du tagit den?
Svar: Nej, jag tror inte det skulle vara min grej riktigt, haha.

105. Om du kunde förverkliga någon av dina simmar, vem skulle det bli? Du fick även välja vilken relation simmen skulle ha till dig osv.
Svar: Oj, haha herregud vad svårt. Hmm, en av mina favoritsimmar antar jag, skulle nog välja mellan typ Noah och Eilyn.

106. Om du fick se ut som någon av dina simmar du skapat, vilken skulle du välja att se ut som då?
Svar: En till svår fråga, haha, men Yasmine är ju supersöt så henne kanske?

107. Mcdonalds eller burger king? Eller max kanske?
Svar: Chicken sandwich från donken, pommes från burger king och smält cheddarsås från max, haha! Men för det mest äter jag väl på McDonlads, det ligger närmst skolan så.

108. Buggar ditt spel av årstider?
Svar: Nej!

109. Har du någon gång gillat någon av dina lärare? Alltså haft en crush på den.
Svar: Nej, jag känner ju faktiskt ingen av er läsare så!

110. Kan inte du göra någon slags video när du skapar en gubbe eller bygger hus? Eller tips-inlägg om vad man kan tänka på.
Svar: Kan göra en video när jag skapar en sim någon gång, när jag bygger hus är nog ingen idé, för jag brukar sitta och fundera i typ en kvart innan jag ens bygger en vägg.

111, Känner du press på att blogga ibland?
Svar: Ibland när jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om, eller om jag inte spelat så mycket de senaste dagarna så jag inte har mina "standrad inlägg" och skriva.

112. Om du skulle jobba i simsvärlden, vilket jobb skulle du välja då?
Svar: Huuh vad svårt, är nog inte jätteintresserad av något av dem. men om jag måste välja så blir det nog något i affärer, haha.

113. Håller du på med någon vinteraktivitet? Typ som skidor, snowboard osv.
Svar: Nej, jag hatar att åka både skidor och skridskor, så det gör jag inte.

114. Håller du på med någon sommaraktivitet? (surfa m.m).
Svar: Näe, det gör jag inte heller, haha. Är inte någon sportmännsika direkt, haha.
 
 
115. Hur gammal är du?
Svar: 18 år!

116. Har du börjat högstadiet?
Svar: Jag har redan gått ut grundskolan så

117. Vad är dina framtidsplaner?
Svar: Ta studenten, kanske jobba eventuellt plugga vidare. Jag vet inte riktigt än!
 
118. Hur länge har du spelat sims?
Svar: Hmm sen Sims 2 kom ut och det är ju några år sedan.

119. Har du spelat på alla sims? [1,2 och 3]
Svar: Japp det har jag!

120. Vilken klass går du i?
Svar: Min klass heter MEHG11, men sista året på gymnasiet alltså 3an!

121. Favorit bok?
Svar: Svårt, men jag älskar The perks of being a wallflower.

121. Vilken stad brukar du spela mest i?
Svar: Sunset Valley

123. Det knasigaste din sm någonsin gjort?
Svar: Har ingen bild, men det är väl när jag bara suttit och dragit i sliders. Brukar dock inte göra "konstiga" simmar längre.

124. Hur blev du när du köpte ditt första sims spel? 
Svar: Glad och spelberoende!

125. Vilken färg har du på din tandborste?
Svar: Blå

126. Gillar du Fanta?
Svar: Jag känner ju inte Fanta, men jag gillar hennes blogg!

127. Har du alla sims 3?
Svar: Nej, det har jag inte.

 



victoria

http://tthesims.bloggplatsen.se

Weho ;D Jag skulle vilja ha http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:18456&categoryId=13700&source=sale och http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:55087&categoryId=13700&source=sale
(Båda är på rea just nu:)) Heter vickan12.

Btw. '' 34. Gillar du Harry Potter?
Svar: Vem gör inte det?!''
Jag gillar inte Harry Potter </3. Sad but true. Nä, men jag var aspigg och min kompis startade Harry Potter, det gick väl 10 minuter och sedan sov jag, hahaha.

Svar: Skickar så fort jag kan!
Hahah, då får du ge det en ny chans tycker jag! :D
spacesims.blogg.se


Lina

Du läste nog fråga 109 fel ;) hen undrar om du har haft en crush på en LÄRARE inte läsare haha

Svar: OJ, haha! Så går det när man läser för snabbt D:
spacesims.blogg.se


Rolo & Ida

http://simnation.blogg.se

Superroligt med svaren! Själv skickade jag dock inte in en fråga :/

Svar: Roligt att det är uppskattat! :)
spacesims.blogg.se


anonym

kan du länka till tårar??PLZZ

Svar: Nu förstår jag inte riktigt vad det är du vill ha en länk till, tårar? :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5