Simtävling - Tema Fantasy

2014



Så var det dags för andra veckan i simtävlingen och denna gången är temat Fantasy! Denna gången är det också alla läsare som avgör vem som kommer att vinna och vem som åker ut.Temat för nästa vecka är Kultur!
 
Clara "Carazy" Lotus av Rolo
Motivering: När jag tänker Fantasy tänker jag direkt alver - och jag verkligen ÄLSKAR alver. Hur mycket jag än försökte komma på något annat var alver det självklara. Därför föreställer Clara en alv på flykt i en mystisk skog med sin pilbåge redo.
 
Edrea Walker av Sara
Motivering: Jag tänkte mig lite ”Fantasy - Alice i Underlandet”-tema. Första bilden är bara Edreas outfit, och andra är fantasybilden.
 
Emily Collins av Simmarsmulan
Motivering: När jag fick höra att temat var färg blev jag jätteglad-tills jag insåg att jag inte kunde välja vilken. Därför valde jag alla! (Svart är förövrigt alla färger och vit är ingen, om man kollar vetenskapligt.) Just nu håller jag på att läsa om Divergent-triologin, eftersom att första filmen kom ut nyss i USA, och i böckerna så är huvudpersonen medlem i Dauntless (De modiga på svenska) och deras färg är ju svart. Dauntless är väldigt tuffa typer-och därför försökte jag få Emily att se yuff ut, och försökte få det att se ut som om hon står i ett industriområde som är lite problematiskt.
 
Elodie Kinsley av Cherry's Sims
Motivering: Det första jag kom att tänka på när temat 'Fantasy' presenterades var en värld full av snö, precis som Narnia när Lucy först kommer dit. Jag ville få det effektfullt och vackert, så Elodie fick porträttera en snöhäxa i all den vita snön. Känslan i bilderna skulle vara en känsla av glädje, lekfullhet och frihet.
 
Gretchen Starr av Summersims
Motivering: När jag hör ordet "Fantasy" tänker jag på en värld bortanför denna där verkligheten avviker. Jag tänker på övernaturliga varelser som bor i ett land med rosa vatten, glittrande fjärilar och annorlunda kläder, och det var min utgångspunkt. Genom dessa tre bilder ser ni min version av fantasy.
Lovette Deakins av Simsti
Motivering: När jag såg att temat var "Fantasi" tänkte jag direkt på magi. Men inte vanlig magi, utan kraften magi, den som brukar finnas i böcker och på filmer. På bild 1 upptäcker Lovette att hon har en kraft, och på bild 2 känner hon hur stark hennes magi är. På bild 3 tar hennes magi över solen och hon har kontrollen och makten. Hon svävar omkring och känner sig maktfull och fri.
 
Meg av Kim
Motivering: Eftersom Fantasy är ett väldigt brett tema var det lite knepigt för mig att lista ut vad jag skulle göra. En siren låg varmt om hjärtat då de alltid intresserat mig, men sedan insåg jag hur mycket arbete jag skulle tvingas lägga ner med poser och hav och liknande, så istället blev det en isprinsessa. Tycker man känner kylan och avståndet i bilderna ganska bra. Man kan se hur hon gör en transformation ala Elsa i Frost; hur hon känner makten i sina krafter, typ nåt sånt!
 
Skyler Ross av Simssdream
 
Tili Qiula av Canavan
Motivering: Jag är nog absolut den sista personen man kan tänka sig som en hästperson, men något som jag ofta fantiserar och drömmer om så är det att åka till Wyoming i några månader och bo på en ranch... Tänk er själva att bara hoppa upp på hästen och galoppera ut i ingenstans och för att sedan stanna i solnedgången bara för att man kan och för att rensa tankarna. Att känna känslan av frihet, oberoende och vänskap är något jag försökt få Tiili och stoet Adilla att få fram genom dessa bilder!
 
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
  
pollcode.com free polls 



Anonym

När du menar kultur, menar du då typ landskultur eller?

Svar: Alltså med kulturer menar jag alla kulturer - olika länders kulturer, ungdomskultur, äldre kultur osv! :)
spacesims.blogg.se


Anonym

Förstår inte riktigt hur du menar med kultur, kan du förklara? :)

Svar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kultur
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5