Simtävling - Tema Kultur

2014



Temat denna veckan var kultur, och det verkade som flera tyckte det var ett svårt tema. Men ni måste komma ihåg att det också handlar lite om vad ni tolkar det som, det är ju också det som är lite poängen. I alla fall här kommer alla bidrag, röstningen sker på samma sätt som det gjort förut! Temat för nästa vecka är något så simpelet som Känslor, spegla en känsla i flera bilder eller flera känslor i varje bild!
 
 
Clara "Carazy" Lotus av Rolo
Motivering: Det vi vill säga med temat kultur är att en kultur är ett folk. Folk som har samma traditioner, men varje individ i en kultur är också sin egen. En kultur är ett folk och tillsammans är vi världen!
 
Edrea Walker av Sara
Motivering: Till det här temat har jag skapat något som liknar en modern Romeo och Julia. Flickorna går emot fördomar och regler inom de olika kulturerna.Jag blandade även kultur med religion inom detta ämne, eftersom de ofta går hand i hand.
 
Elodie Kinsley av Cherry's Sims
Motivering: Den här veckans tema var kultur, och jag valde att tolka pokulturen. Kultur kan vara nästan vad som helst, men jag tänker mycket på konst och utställningar när jag tänker kultur. Jag valde att göra popart inom popkulturen, eftersom det är så kul, ljust och glatt och dessutom riktigt snyggt enligt mig. Det här var första gången jag gjorde popart, och jag hade lite problem i början. Tycker ändå att resultatet blev riktigt bra och jag hoppas att ni tycker detsamma! :)
 
Gretchen Starr av Summersims
Motivering: När jag läste att denna veckas tema skulle vara kultur blev jag helt ställd. Först och främst visste jag inte om jag skulle göra "Kultur" eller "Subkultur". Efter mycket om och men tog jag kultur, och i detta fall Persisk kultur. Jag tänker på det Persiska riket, dagens Iran. Gretchen ska föreställa en prinsessa som lever i ett överflöd av guld och vackra tyger. 
 
Lovette Deakins av Simsti
Motivering: När jag först fick veta att temat var kultur visste jag absolut inte vad jag skulle göra, jag fattade inte riktigt vad som menades. Jag började söka runt och såg en gammal tavla i mitt huvud därför valde jag att göra så att bilderna efterliknade tavlor som målats med oljefärg så att de såg lite äldre ut. Vad som skulle finnas på tavlorna visste jag med en gång, en kvinna och massa blommor och växter.
 
Meg av Kim
Motivering: Kultur är ett svårt begrepp, men för mig går det nästan alltid tillbaka till religion och tro, då detta är ett av våra största kulturarv. Jag har valt att tolka tre gudar ur en religion som jag finner riktigt intressant, nämligen den grekiska! Så här har ni Zeus, Hades och Poseidon!
 
Skyler Ross av Simssdream
 
Tili Qiula av Canavan
Motivering: Jag är nog absolut den sista personen man kan tänka sig som en hästperson, men något som jag ofta fantiserar och drömmer om så är det att åka till Wyoming i några månader och bo på en ranch... Tänk er själva att bara hoppa upp på hästen och galoppera ut i ingenstans och för att sedan stanna i solnedgången bara för att man kan och för att rensa tankarna. Att känna känslan av frihet, oberoende och vänskap är något jag försökt få Tiili och stoet Adilla att få fram genom dessa bilder!
 
 
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
  
pollcode.com free polls 



Emelie

http://canavan.blogg.se

Hej! Jag ville bara säga att den här veckan har varit kaotisk och jag har ingen ork att göra någonting, därför kommer det tyvärr inte någon ny bild från mig denna vecka. Men jag tänkte lite och jag tror denna blev kan tolka en sorts "kultur" också... Jag vet inte riktigt om det gills så men i USA är det ju cowboys och det kan väl vara en sorts kultur, så ja..

Svar: Jo, veckan innan ett lov brukar det vara ganska mycket att göra så :)
spacesims.blogg.se


Cherry

Men jag har ju skickat in bilderna?? :o

Svar: Jag har inte fått några :o
spacesims.blogg.se


Cherry's Sims

http://chesims.blogspot.com

Kan ej skicka dem via mejl just nu men kolla min blogg så finns de där :)

Svar: Okej! :)
spacesims.blogg.se


Emma (simssdream.blogg.se)

http://simssdream.blogg.se

Detta temat var väldigt svårt. Man kanske skulle kunna säga att jag gav upp, men hade varken tid eller ork att göra något till denna vecka. Hade också en TOPPEN idé men hittade inget CC till det, vilket var synd...


Rolo

http://simnation.blogg.se

Vad fina alla bilder är! Lite osäker på om jag kommer hänga kvar en vecka till... Hade precis som Emma en jätteperfekt bild i huvudet, sims och bilder i huvudet funkade inte ihop.... Ska börja fundera på känslotolkningar till nästa vecka, om jag inte åker ut dvs!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5