Simtävling - Tema Färg

2014



Så temat var färg och det är ju ett ganska "brett" tema skulle jag vilja säga. I alla fall så är här alla tio bidrag, och det är dags för första läsar-röstningen! Simmarna är återigen i bokstavsordning, så att det ska bli enklare för alla egentligen.
 
 Clara "Carazy" Lotus av Rolo
Motivering:  Eftersom denna veckas tema var färg bestämde jag mig för att tolka Carazys favoritfärg, nämligen orange. För mig står orange för glädje och ljus, därför modellerar Carazy som solen, som varje dag ger oss ljus och värme.
Edrea Walker av Sara
Motivering: Jag valde färgerna röd och svart (valde två - hoppas att det inte gör något!) eftersom det enligt mig symboliserar krig, revolution och makt. Dessutom passar de väldigt bra ihop. Första och andra bilderna är ganska lika, och ska på ett ganska abstakt sätt symbolisera makt och styrka. Feel free to tyda dem själva, förresten. Tredje bilden (min favorit) ska symbolisera två olika personer (håll handen över högra eller vänstra sidan på Edrea för att se bättre skillnad), och jag har hämtat lite inspiration från vad som händer i Ukraina just nu. Ena sidan, vänstra, är lite mer osäker och trasig än den andra.
Emily Collins av Simmarsmulan
Motivering: När jag fick höra att temat var färg blev jag jätteglad-tills jag insåg att jag inte kunde välja vilken. Därför valde jag alla! (Svart är förövrigt alla färger och vit är ingen, om man kollar vetenskapligt.) Just nu håller jag på att läsa om Divergent-triologin, eftersom att första filmen kom ut nyss i USA, och i böckerna så är huvudpersonen medlem i Dauntless (De modiga på svenska) och deras färg är ju svart. Dauntless är väldigt tuffa typer-och därför försökte jag få Emily att se yuff ut, och försökte få det att se ut som om hon står i ett industriområde som är lite problematiskt.
Elodie Kinsley av Cherry's Sims
Motivering: När jag såg att temat var Färg, visste jag direkt vad jag ville göra. Färg är bara olika typer av ljus, så jag funderade över hur jag skulle få det att synas i bilderna på ett bra sätt. Det här är resultatet! Meningen med bilderna är att när allting känns grått och dystert hittar man ljuset som för tillbaka färgen in i ens liv, och allting blir bra igen.
 
 
Gretchen Starr av Summersims
Isadora Martins av Violassims
Motivering: Jag har då valt färgen vit, och den kopplar jag till, dundundun, bröllop!
Lovette Deakins av Simsti
Motivering: När jag först skulle välja vilken färg jag skulle tolka, fick jag verkligen ingen idé. Men jag kom på att jag kunde tolka färgen vit som en färg som symboliserar godhet vilket förklarar varför hon har änglavingar, men färgen vit är också en väldigt naken färg vilket förklarar varför hon är naken.
Meg av Kim
Motivering: Svart är en enkel färg med mycket starka känslor bakom. För att framhäva elegansen och enkelheten valde jag att inte göra alltför mycket med Meg, utan det var enkla bodies, skiftande frisyrer och lite mer betoning på skuggorna och ljuset. Jag har fokuserat på enkelheten, mystiken, elegansen, ensamheten och isoleringen bakom just den svarta 
färgen. 
 
Skyler Ross av Simssdream
Tili Qiula av Canavan
Motivering: Jag valde just färgen Turkos då den kan bli så otroligt mystiskt vacker, och vad är bättre än att se den från en sjöjungfrus perspektiv?
Vilken av simmarna denna veckan var din favorit?
  
pollcode.com free polls 



Rolo

http://Simnation.blogg.se

Vad spännande att se alla! Hoppas carazy kommer vidare...


SummerSims

http://www.summersims.blogg.se

Wow vad alla är kreativa och duktiga! Hur länge håller röstningen på? :)

Svar: Till 14.00 imorgon :)
spacesims.blogg.se


Cherry

http://chesims.blogspot.se

Wow, det kommer att bli riktigt svårt att ta sig vidare! Får helt enkelt hålla tummarna :)


Kimssims

http://kimssims.blogg.se/

Oh, älskar konceptet på Cherry's bilder! Lycka till allihopa! :D


Har problem med mitt tangentbord vilket gör att jag inte kommer in på min mail eller min blogg, vet inte riktigt hur jag ska göra.. (Skriver från min mobil)

Svar: Hmm, vad knepigt, du kan inte överföra till en annan dator? :/
spacesims.blogg.se


Problemet löst, lånade brorsans tangentbord och nu finns nog bilderna på din mail! :)

Svar: Super! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5