Nya PGC huset

2014



Jag tycker det är svårt att hitta ett hus som passar för PGC-spelande i städerna i Sims, enklast är egentligen att bygga ett eget hus åt dem. Så det gjorde jag faktiskt i helgen. Nu är jag verkligen ingen husbyggare, det är helt enkelt något jag inte kan, men det blir bara sämre när jag försöker inreda ett redan byggt hus så. Jag kommer antagligen att bygga mer på det så smånigom, och jag kommer definitivt göra en övervåning - det lär behövas! Jag visar inte badrummen, för det är ganska tråkiga och inte heller barnrummet, eftersom det inte är inrett.
 
Direkt när man kommer in genom dörren till huset så möts man av köket och matsalen. Det är väldigt öppet och luftigt, eftersom att det eventuellt kommer bli en del simmar i huset så behöver alla kunna röra sig överallt (speciellt i köket)!
Det första och största sovrummet är Cedrics, han blir snart ungdom så jag tyckte det var onödigt att gå för ett "tonårsrum". Grönt är skönt, eller vad säger ni?
Vägg till vägg mot köket ligger Lanas sovrum (både Kristoff och Anna har flyttat ut ur huset, ja ni får se när jag uppdaterar om PGCn nästa gång)! Jag tror detta är mitt favorit sovrum, bilderna är faktiskt inte riktigt rättvisa den här gången, men såhär skulle jag också kunna tänka mig att bo.
 
Det rummet som jag tycker blev ganska tråkigt är Eric och Ambers. Det kommer nog att byggas om så smånigom, när de inte bor kvar i huset längre.
En annan del som jag inte är helt nöjd med, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra här. Det är också lite något som är "så länge", tror att trappan till övervåningen kommer att vara här.
Och sist men inte minst, framsida och baksida - som ser bläigt ut. Tror också det är något jag kommer att bygga vidare på så smånigom, men det är lite så jag brukar göra, bygga lite i taget alltså.



Cherry

http://chesims.blogspot.se

Skulle lätt kunna tänka mig att bo i Cedrics rum! Älskar grönt, och att måla. Är också lite av en påbyggare, bygger lite då och då allt eftersom huset behöver det :)

Svar: Ja, tycker det blir för mycket att bygga allt på en gång, hehe :)
spacesims.blogg.se


Annika

http://blogofphoto.webblogg.se

Jag är också jätte dålig på att bygga hus och inreda xD

Svar: Lättare att göra simmar! :D
spacesims.blogg.se


Ellie

http://simsvegas.blogg.se

Gillar ibland att bygga hus om det är för PGC eller 100 BC challenge, men det där med tapeter och sånt, jag suger på det :(

Svar: Tycker också det är jättesvårt med tapeter! D:
spacesims.blogg.se


Karin

Jag är urusel på att inreda. Jag bygger ett rum som barnen får dela på, ett rum till datorerna, ett badrum, ett sovrum till föräldrarna och ett barnrum. Nåja, det fungerar det med :) Dessutom så har mina simmar så dåligt med pengar.

Svar: Haha, det gjorde jag alltid i 2an! Men jag önskar att jag var bättre på det, och träning ger ju färdighet så, haha :)
spacesims.blogg.se


Karin

Åh, just det, jag har ett sånt kylskåp från Universitetsliv med snabbrätter också. Jättefint blev deras hus även fast det inte är klart :)

Svar: Smart! Och tack så mycket! :)
spacesims.blogg.se


Sandy SIMSINSPACE

http://simsinspace.blogg.se/

Jag är inte heller någon husbyggare. Tbh så är bygga/inreda ett av det tråkigaste i hela spelet haha xD

Svar: Tycker inte heller det är så roligt, det går väl med ett rum men sen nääe. Fast jag gillar att välja tavlor, haha :D
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5