Svaren på frågestunden

2014



Hejsan! Det blev inte super många frågor, så besvarar alla i ett inlägg. Men delade i alla fall upp det i två delar, en om Sims och en om mig.
 
Om sims
Hur länge tar det för dig att göra en sim, som du t.ex ska fota?
- Det är alltid olika, beroende på om jag vet exakt vad jag vill göra eller om jag bara har några små idéer. Men jag skulle nog säga att det tar minst en timme för mig att göra en sim.
 
Tycker du om att bygga hus i sims?
- Ja och nej, jag tycker om att inreda. Men i en lagom mängd, jag bygger nästan aldrig ett helt hus och inreder det på en gång, utan delar upp det i flera delar. Så är det i alla fall när jag bygger i Sims 3, i Sims 2 har jag nog aldrig riktigt byggt ett helt hus, och Sims 4 håller jag fortfarande på att utforska!
 
Hur mycket tid lägger du på att hitta mya downloads till sims?
- Jag letar tills jag är nöjd, men jag lägger ett x antal timmar på det, beroende på hur lång tid det var sedan jag laddade ner nytt cc sist. Det är egentligen inte så svårt att hitta, utan jag har nog svårare för att begränsa mig med vad jag laddar ner. Tror jag har minst 10.000 package-filer i mitt spel just nu, minst!
 
Vilka är de viktigaste downloads enligt dig?
- Jag skulle nog inte klara mig utan frisyrer, skins, smink och ögon/linser! Kläder och skor är ganska viktigt för mig också, möbler kan jag klara mig utan.
 
Kommer du köpa sims 4? Och vad tycker du är bra och dåligt med det?
- Fick ju spelet eftersom jag är med i The Sims 4 Blog Challenge! Spelet är dock på engelska och jag kommer nog att köpa det, eftersom jag vill ha en fysisk kopia på det. Själv tycker jag det är riktigt bra, det skiljer sig enormt från 3an och det tycker jag är bra. Jag ville ha något nytt, inte samma gamla spel. Att simmarna kan göra flera saker samtidigt, känslorna, byggläget och en himla massa annat, skulle kunna göra ett inlägg om vad jag tycker om spelet!
 
Om man laddar ner kläder eller typ hår till sin dator, hur gör man för att sedan liksom att få in sakerna på sims?
- Har svarat på det här!
 
 
Om mig
Vad är det bästa med bloggen?
Hmm, jag tycker det är så himla roligt med all respons man får, och jag tycker det är superkul att få dela med mig av det jag gör! Speciellt när jag spelar, att se andra engagera sig i vad mina familjer gör är en rolig grej.
 
Gillar du the fooo?
Aldrig hört talas om, haha, gissar på att det är något band eller så?
 
Har du något annat intresse än sims?
Självklart! Spelar många andra spel än Sims, dessutom älskar jag att kolla på filmer, serier och anime, jag spenderar en del tid framför datorn. Men jag gillar också att läsa och måla, sen rider jag ju också så är i stallet några dagar i veckan.
 
Vad hade du för betyg i skolan?
Hade inte bäst betyg i klassen, men jag tyckte jag hade ganska bra betyg, några A, flera B och resten var nog C.
 
Vilken linje gick/går du på i gymnasiet?
Jag gick Estetik och Media med fotoinriktning, tog studenten detta året!
 
Vad har du för klädstil?
 - Jag klär mig i det jag gillar och är bekväm i. Jag gillar att lägga till små nördsaker i mina outfits. För lite mer än ett år sedan upptäckte jag en del japanska stilar som jag gillar. Men jag köper det jag tycker är snyggt helt enkelt.
 
Tittar du på några tv-serier och isåfall vilka?
Självklart! Favoriten är Supernatural, men älskar Game of Thrones, Modern Family och Sherlock! Kollar även på The Walking Dead, Pretty Little Liars, Gossip Girl, Glee och säkert en hel del andra som jag inte kan komma på just nu...
 
Gillar du att läsa?
Vem gör inte det? Har dock blivit något jag inte göra så ofta tyvärr, är lite dålig på att lägga tid på det just nu.
 
Favoritfilm?
Spirited Away!
 
Har du något favoritcitat?
 "A long time ago I learned not to explain things to people. It misleads them into thinking they’re entitled to know everything I do."
 
Vilket ord säger du mest varje dag?
Oj, vad svårt, haha, jag tror att jag är duktig på att säga "men", "alltså" och "typ", haha!
 
Om du hade 15 minuter i en valfri affär att ta så mycket du ville gratis, vilken affär skulle du ha valt?
- Oj, hade nog valt en teknik affär av något slag, som har både datorer, spel, filmer och serier!



Kikki

Jag ser att vi har mycket gemensamt, bl.a gymnasieprogram, favoritfilm och supernatural.

Svar: Åh, vad roligt! Antar att sims-intresset också är med där! :)
spacesims.blogg.se


Karin

Jag har ett stort problem och hoppas att du kan hjälpa mig: Jag håller på att installera Sims 4. Det gick jättebra ända tills datorn ringde och ett meddelande dök upp att internet tagit slut för den här månaden. Det står på 99% och har snurrat på det nu i snart 2 timmar. Jag blir galen!! Det är första gången jag installerar via origin och jag har aldrig fler haft ett origin konto.

Svar: Det är för att du behöver internet för att installera spelet, surt att det stannade på 99% :/
spacesims.blogg.se


I :3

Roligt att få veta mer om dig! Din blogg är helt enkelt fantastisk!

Förresten, kommer du fortsätta spela med din PGC? Tycker den är väldigt intressant! :) Fast känn ingen press av att jag frågar de :3

Svar: Tack så mycket! :)
Ja, så fort jag har en ny dator, så kommer jag fortsätta med den :)
spacesims.blogg.se


Catya

Hade varit kul att få veta mer om dina tankar kring 4:an! jag är nyfiken på den men väntar lite till innan jag köper hehe.

Svar: Okay, kan säkert skriva ihop något! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5