Bloggtips

2015



Det var någon som önskade lite tips för att lyckas som simsblogg, och det är klart jag kan dela med mig av lite! Är absolut inte den mest välkända simsbloggen, men jag har ändå kommit en bit på vägen och tänkte att jag kunde dela med mig av vad jag tycker gör en bra simsblogg.

- Skriv ordentligt, det är otroligt viktigt att ha välskrivna inlägg. Jag förstår att många kan ha svårt att stava eller ha problem med gramatiken, men det är viktigt att verkligen försöka. Använd punkt, stora bokstäver och läs igenom det du skrivt för att se hur det låter. Det är klart att det smyger in life felstavningar här och där, men om du är osäker på hur ett ord stavas - googla det!
- Snygga till dina inlägg, om dina inlägg ser snygga ut kommer det genast bli mer intressant att läsa dem! På vissa ställen kanske det passar bra med en kursiv text, ibland ser det mycket snyggare ut om man delar upp texten i delar, det gör också att den inte ser lika "tung" ut att läsa. Lägg in bilder för att dra läsares ögon till dem, eller piffa upp dem på något annat sätt!
- Bloggdesignen! Otroligt viktigt, eftersom det är första intrycket. Själv kan jag inte så mycket om kodning, så har tagit en gratisdesign, ändrat den och gjort den lite mer personlig. Själv tycker jag inte det är snyggt med en massa saker, bilder och färger, men det är ju en smaksak.
 
 
Det där var väl lite vad en bra blogg bör ha, nu över till vad jag tycker är viktigt för en simsblogg.
- Ha familjer som folk fäster sig vid, försök att inte hoppa för mycket mellan familjer, det är roligare (tycker i alla fall jag) att få följa med en familj i generationer.
- Få läsarna att bli aktiva i bloggen, du kan ordna tävlingar av olika slag, kanske fråga om namnförslag till kommande bebisen i en av familjerna och liknande saker.
- Uppdatera! Det är ibland svårt att hålla igång uppdateringen, jag försöker göra tidsinställda inlägg så att det blir åtminstione ett inlägg varje dag. Det är mycket lättare att hålla igång uppdateringen på det sättet och det behöver man inte känna sig stressad över att sätta sig vid datorn så fort man kommer hem från skolan eller jobbet.
- Hitta något personligt i Sims som du är bra på! Kanske är du grym på att komma på spännande historier till dina simmar, bygga hus eller kanske är ditt spelande otroligt inspirerande? Jag är helt hundra på att alla har något som de antigen är väldigt duktiga på eller tycker är väldigt roligt i Sims, och som de kan dela med sig av!
 
Tror att det var mina bästa tips, men viktigast av allt så ska det såklart vara roligt! Men, ge inte upp, du kommer inte få 100 läsare på en månad, eller två, det tar lite tid, men ge inte upp. Lycka till alla och glöm inte att länka er blogg så jag kan läsa den! :)



thesimslife

http://thesimslife.webblogg.se

Bra tips :)
Själv tycker jag de är jätte svårt att kunna skriva om mina familjer då spelet kraschar nästan hela tiden.. (ja ingen bra dator hehe) men at least I try.
Så blir mest downloadstips.

Svar: Ja vet hur det är, man får försöka så gott man kan! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5