CC-guide

2013



Detta är det ämne som jag får mest frågor om, nämligen CC! Därför har jag gjort en liten CC-guide, för er som är helt nya på det. Jag har skrivit vad det är, hur det fungerar, var oc hur man laddar ner det och problem som kan uppstå! Jag hoppas att ni som inte vet vad CC är får en bättre bild av det och ni som redan vet vad det är kanske lär er något nytt.
 
Vad är CC?
CC är en förkortning på Custom Content och betyder ungefär Anpassat innehåll, detta är alla saker man kan ladda ner som inte är skapade av EA. Föremål som vem som helst kan skapa och det kan vara allt från frisyrer till gardiner. Det vanligaste är väl dock frisyrer, kläder och möbler. CC laddas ner i antigen Sims3pack eller package-filer. Sim3pack-filer behöver man bara dubbelklicka på för att installera, package-filer är lite krånligare, men går mycket snabbare att installera.
Hur ser CC ut?
Detta beror på om det är en sims3pack- eller package-fil, sims3pack har en liten symbol som liknar symbolen för Sims 3's grundspel, en package-filer ser ofta ut som ett vitt papper.
 
Var hamnar CC i spelet?
Har du installerat allting rätt så hamnar CC där det ska vara - alltså om du laddat ner en frisyr så kommer den att hamna bland frisyrer. Har du laddat ner en soffa kommer den att hamna bland sofforna osv.
Var laddar man ner CC någonstans?
Det finns hur många sidor som helst där man kan ladda ner CC ifrån, ni hittar en del (dock långt ifrån alla) sidor jag laddar ner ifrån här. Sen är denna sidan väldigt bra, den uppdateras dagligen med nya nerladdningar!
Hur installerar jag CC?
För denna frågan så har jag två inlägg för, om du vill veta hur man installerat sims3pack kan du läsa om det här (det står även hur man laddar ner från andra ställen än exchange)! Vill du veta hur man installerar package-filer (vilket jag rekomenderar) kan du läsa om det här!
Vad gör man när man gör en 'compress' på sina package-filer?
Det är att man trycker ihop sina package-filer i en enda package-fil! Detta är lite komplicerat, men om man gör rätt så funkar spelet ofta (beroende på dator) bättre! Detta kan du läsa om här.
Vad man ska tänka på när det gäller CC
-Det är många som säger att man lätt kan få virus och annat utav CC, jag säger faktikst bullshit! Jag har laddat ner saker till Sims sen jag var 12, alltså i fem år och jag har aldrig fått virus eller andra problem med datorn. Men visst, man ska vara försiktig.
-Man kan få buggar av CC - ja det kan man, av dåligt CC. Vilket man oftast får om man laddar ner från Exchange, om du inte vet säker vem det är som du laddar ner från och att personen har bra och fungerande CC i sitt spel.
-Spelet blir segare, ju fler saker du belastar ditt spel med - desto segar blir det! Logiskt eller hur? Detta beror mycket på vad datorn klarar av. Ladda ner lite i taget och rensa bland dina CC emellanåt för att slippa detta. Att göra en compress på sina package-filer är också något jag kan rekomendera.
 
Jag hoppas någon i alla fall fick mer klarhet av och hur CC fungerar! Har ni några frågor är det bara att fråga i fårgelådan eller kommentera.



Candoris

http://thesimsblogg.wordpress.com

Tack! :D "synd" att jag precis för några dagar sedan lärde mig hur det där med cc funkar, men det är säkert fler än jag som vill lära sig ;)


Evelina

Var hittar man husen som man laddat ner och installerat?

Svar: De finns i "Alternativ" och sen "Ändra stad", och sen väljer man verktyget för att placera ut hus/tomter! :)
spacesims.blogg.se


LIfeasasimmer

http://lifeasasimmer.blogg.se

Heej!
Jag undar om du vet vad sokm kan ha hänt med mitt sims, det tar typ 2o om inte mer för mitt spel att ladda då den ska ladda upp staden och vet inte vad som kan ha hänt. har inget från exange och har testat att av installera mina sims och sedan installerat dem igen. Jag la du ut Mods mappen och sen in den igen efter jag installerat simsen. tacksam för svar, Kram<3

Svar: Det finns flera olika saker detta kan bero på, om din datorn börjar bli äldre kan det vara en anledning. Eller om du installerat fler spel på senaste tiden. Det kan vara CC. Bättre än så jag kan tyvärr inte svara på, hoppas du kan lösa det! :)
spacesims.blogg.se


Sissu000

Hur mycket cc kan man ha utan att spelet riskerar att bli helt knäppt? Har haft stora problem med sims i ett år nu, jag vill ju inte förstöra spelet nu när det äntligen börjat ordna sig:) Så hur mycket kan man ha?

Svar: Det beror helt på dator, det jag kan säga är att testa dig fram, ladda ner lite i taget och se hur du tycker spelet reagerar :)
spacesims.blogg.se


simsstar

jo jag har en fråga om när man installerar cc.
jag installerar alla cc på samma sätt. men t.ex när jag har laddat ner klänning så hittar jag den inte i spelet! Jag installerade det exakt lika dant som t.ex en kjol som kom med i spelet. Förstår du? Är inte bäst på att förklara. men kort sagt: vissa cc kommer inte med i spelet!
hoppas du har någon aning om vad det kan vara!:)

Svar: Ibland krävs det att man har vissa expansioner- och prylpaket. Finns många anledningar till varför det inte dyker upp :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5