Svaren på frågestunden

2013



Nu har jag suttit en stund och svarat på era frågor! Måste säga att det faktiskt känns som några av er känner mig ganska bra, om jag utgår från frågorna. Jag har i alla fall delat upp frågorna under "Om Sims" och "Om Mig", så är det lättare för er att hitta.
 
Om Sims
1. Finns det något mod som gör att barn kan rida på hästar?
 - Jag har inte hittat något bra tyvärr.

2. Vilka mods använder du?
 - Jag använder Nraas MasterController, Nraas Woohooer, Nraas Descensor, Nraas MasterControllerExpanded Tattoo och Nraas MasterControllerIntegration.
 
3. Vilken sim gillar du mest i Sunset Valley?
 - Jag vet inte riktigt vilket jag gillar mest. Men simmen i Sunset Valley som brukar flytta in i mitt hushåll är nog Silas (eller vad det är han heter), även om han får en makeover (det får alla townies) så har han väl en trevlig personliget.
 
4. Om du skulle vara en övernaturlig varelse i sims, vilken skulle du vara? 
 - Om jag fick välja själv skulle jag nog vara en vampyr, för de är så badass!
 
5. Vilken är den bästa sim du skapat?
- Den bästa just nu är nog Abrielle - hon har i alla fall varit en av de roligaste att spela med! Jag har tyvärr inte hunnit spela med alla simmar jag gjort. Men Abrielle är riktigt rolig att spela med, så hon är nog den bästa simmen för det!

7. När man laddar ner hus du visar för nedladdning, får man med möblerna då?
- Det är olika, för det mesta så finns det två versioner, du kan ladda ner huset både med och utan möbler. Om det bara finns en nerladdning och det är möbler på bilderna så får man oftast med möblerna också.
 
8. Har du något annat tips på bra moderna möbel-set att ladda ner?
- Jag har inte laddat ner så jättemycket möbler, medn på TSR finns det faktiskt en hel del fina set!
 
9. Vilken stad tycker du mest om?
 - Mina favoritstäder är nog Sunset Valley och Aurora Skies, de passar mitt typ av spelande bäst!
 
10. Spelar du online?
 - Om du menar att jag är medlem på Sims 3's hemsida, så ja - jag heter Fredrikaan där!
 
11. I vilket expansionpaket, tycker du, man får snyggast hår?
 - Jag tror det får bli Universitetsliv! Älskar dreadsen man får med och de andra firsyrerna är inte heller så tokiga!
 
12. Vad är det dummaste du gjort mot en sim? 
 - Haha, det måste vara när jag och en kompis skulle bygga en kyrkogård i Sims 2! Vi gjorde en jättestor familj och lät alla simmarna dö på olika sätt, hälften av familjen dränkte vi i en pool, och andra halvan lät vi brinna inne i ett hus. Vi hade i alla fall väldigt roligt. Eller när jag precis upptäckt MoveObjects koden till Sims 2 och tog alla townies som gick förbi och placerade dem i ett litet hus på tomten - där det såklart inte fanns någon dörr.
 
13. Vilken är det favorit sim?
- Hm, jag skrev ju innan att min "bästa" sim var Abrielle, men min favorit sim just nu är nog en av de nyare jag gjort! Eilyn tror jag platsar ganska bra där.

14. Favorit expansionspaket och Prylpaket?
- Favoirt expansionen är nog Leva Livet och Universitetsliv. Favorit prylpaket är helt klart Sovrum och badrum!
 
15. Sims 2 eller Sims 3?
- Svår fråga! Jag gillar båda lika mycket, fast på olika sätt. För mig är Sims 2 ett helt annat spel, det är inte alls likadant att spela. Jag spelade faktiskt lite Sims 2 idag och jag måste säga att jag saknat det.
 
16. Vilken är din favoritnedladdningssida på hår?
- Det är Beaverhausen!
 
17. Var får du all inspiration från?
- Jag antar att du menar mina simmar. Jag får dels inspiration från andras simmar, men också från andra personer. Ibland slår jag upp en tidning (nu menar jag typ SOLO, ELLE eller något liknande) och försöker kopiera någon av modellernas utseende - i alla fall när det kommer till ansiktsdrag. Det är faktiskt superbra inspirations källor!
 
18. Din favoritsim som dog som du har mått dåligt av?
- Den enda simmen som jag gillat ganska mycket som dött är Chelisa (eller vad det var som hon hette) i min PGC generation 2!
 
19. Kan man spela online i sims 3?
- Man kan lägga upp bilder och simmar på Sims 3's hemsida, men inte spela online.
 
20. Kan man koppla ihop 2 datorer så att man kan spela tillsammans?
- Jag vet inte riktigt, men man kan ju koppla ihop datorskärmar så att man spelar på flera datorskärmar samtidigt!
 
21. Vad är compress för något?
- En compress när man pratar Sims är när man lägger ihop en massa package-filer i en enda fil. Alltså omvandlar man till exempel 100 package-filer till en package-fil!
 
22. Vart laddar du ner ögon/hår/hud ifrån?
- Det finns flera olika ställen, kolla in mitt inlägg där jag länkat alla sidor jag laddar ner från, du hittar inlägget här!
 
23. Vad är roligast i spelet? Bygga hus, göra simmar, inreda eller ''spela vanligt'' (dvs. spela med simmarna)? Varför då?
- Göra simmar! Eftersom jag får vara så kreativ när jag gör det, och det är helt enkelt kul att sitta och bygga ihop simmar!
 
24. Sämsta expansions- och prylpaket, varför?
- Sämsta expansionspaketet är nog både Husdjur och Kvällsnöjen. Husdjur: eftersom jag blir så otroligt irriterad på djuren, de kräver uppmärksamhet hela tiden! Kvällsnöjen: hissarna, behöver jag säga något mer? Sämsta prylpaket är nog Katy Perry Sötsaker, inte för att jag har det, men har sett vad som följer med och jag tror inte jag skulle använda något av det.
 
25. Vad är det värsta du råkat ladda ner till sims? (Buggar osv..)
- Hm, jag har nog aldrig laddat ner något som gett mig buggar eller liknande. Det värsta är nog när jag laddat ner något som inte ser bra ut i spelet, det tycker jag är störigt.
 
26. Vilken stad i sims gillar du bäst? Varför?
- Det är nog Sunset Valley och Aurora Skies, de passar mitt spelande väldigt bra. Jag gillar att husen är enkla och det finns mycket grön områden, som jag av någon anledning känner att jag behöver.
 
27. Blir inte ditt sims segt av allt nedladdat innehåll?
- Det går ju inte superfort, inte om jag jämför med min brors dator där allting går så fort att jag knappt hänger med. Men nu när jag har börjat compressa mina filer så går det mycket bättre!
 
28. Har du höga inställningar på ditt spel?
- Jag har högsta insällningarna på textildetaljer (tror jag det heter) och simdetaljer. Resten har jag medel på.
 
29. Tips om bra möbelsett, klädsett osv?
- Som jag skrev innan, kolla inlägget med länkar till en massa nerladdningssidor.
 
30. Vilken sim spelar du mest med just nu?
- Det är min PGC, alltså Larissa och co. Är dock lite trött på hur de ser ut, så ska försöka skaffa en flickvän med lite roligare ansiktsdrag till Madison!
 
31. Vilken sim är DU mest lik?
- Det beror på om man menar min personlighet eller hur jag ser ut, men jag går på det sista. Jag tror att det får blir Lucy då, även om vi inte är så jättelika. Svårt, men Lucy får det nog bli då.
 
32. Vilken sim är du mest nöjd med?
- Det är för tillfället Eilyn och Noah, men det brukar ändras från tid till tid.
 
33. Kommer du köpa sims 4 när det kommer ut? Vad har du får åsikter om det?
- Det kommer jag göra! Jag ser fram emot det, nu när jag insåg hur stora förändringar det är mellan Sims 2 och Sims 3, så tycker jag att det ska bli väldigt kul. Det enda jag är orolig för är om jag kommer ha en dator som klara Sims 4.
 
34. Något du hade vilja förbättra med sims? Kan vara små saker.
- Det är väl att det skulle finnas förskolor och att småbarnen hade fler interaktioner. Finns fler saker, men såklart kan jag inte komma på något nu.
 
35. Något du HATAR/ÄLSKAR med sims? 
- Jag har nog alltid haft lite hatkärlek till Sims. Jag blir så otroligt irriterad när Sims går segt och jag hatar verkligen att man måste ha en väldigt bra speldator för att spelet liksom ska flyta på. Men jag älskar att skapa simmar, jag vet inte riktigt varför det är så roligt egentligen, det bara är det!
 
 
36. Har du spela sims och sims 2? Vad tyckte du om det? 
- Jag har spelat både Sims och Sims 2, tyvärr har jag inte spelat Sims så jättemycket. Men jag tyckte att det var charmigt, men hade inte så roligt när jag spelade det. Sims 2 var det spelet jag började spela och jag tycker fortfarande det är roligt att spela ibland.
 
37. Rekommenderar du att ladda ner mods? Om JA, vilka rekommenderar du?
- Ja det gör jag, själv tycker jag att spelet blir roligare med mods. Sen har MasterController räddat mina simmar ett x antal gånger. Jag rekomenderar de jag själv har nerladdade, de som jag nämde i någon av de första frågorna.
 
38. När du skapar simmar, gör du oftast simmar som har egenskaper som liknar dig själv, eller gör du simmar som är helt olik dig själv och din personlighet?
- Det är väldigt olika, ibland gör jag simmar som har en liknande personlighet. Men för det mesta gör jag simmar som jag tycker har en intressant personlighet.
 
39. Vilka nerladdade sliders använder du?
- Det kan ni hitta i detta inlägget!
 
40. Hur hittade du Sims?
- Jag började spela Sims när jag var 7 och första gången jag spelade var hemma hos en kompis. Hon hade precis köpt det och jag tyckte det var superkul. Så några veckor senare så fick jag det utav min papa.
 
 
 41. Sim du inte gillade i din PGC?
- Ja, jag gillade aldrig Maddox, var glad när han flyttade ut, hehe.
 
42. Stora familjer eller en sim?
- Jag spelar hellre med större familjer, fast gillar inte att ha så många simmar att hushållet blir fullt (alltså 8 simmar).
 
43. Favoritbloggare i simsvärlden?
- Det vet jag inte riktigt om jag har, för som jag skrivit innan så finns det många duktiga simsbloggare, så det är svårt att välja.
 
44. Drömjobb/ Leva livet?
- Leva livet
 
45. Universitetsliv / Semesterparadis?
- Jag har ju inte hunnit spela Semesterparadis, så det får bli Universitetsliv!
 
46. Årstider / Övernaturligt?
- Årstider
 
47. Diesel / Sovrum & Badrum? 
- Sovrum & badrum
 
48. Kan du tipsa om bra sliders?
- De sliders som jag använder är jag väldidigt nöjd med och rekomenderar även er, de som vill ha nerladdade slider.
 
49. Kan du spela in en film när du skapar en sim?
- Det kan jag göra någon gång!
.
   
Om Mig
1. Hur gammal är du?
 - Jag är 17 år och fyller 18 i augusti.

2. Om du var osynlig en dag, vad skulle du göra? 
 - Jag skulle nog försöka skrämma personer, flytta på saker runt dem och liknande. Men vad jag skulle göra mer vet jag nog inte.
 
3. Vilken är din favoritfilm?
- Vad svårt! Jag har nog inte en favoritfilm, men jag älskar Harry Potter-filmerna, Sagan om Ringen-filmerna och Hayao Miyazaki's filmer!
 
4. Vad åt du senast?
 - En macka med marmelad!

5. Din favoritmat?
 - Jag älskar Tacos, men jag vet inte om det är min favoritmat. Nej, något gott grillat kött med pommes (tjocka riktiga pommes) och bearnaisesås, det är min favorit mat - det är sååå gott!
 
6. Om du skulle färga håret, vilken färg? 
 - Jag har färgat mitt hår några gånger, just nu försöker jag dock att få tillbaka min naturliga hårfärg som är blond. Men är så sugen på att färga håret rött!
 
7. Har du en tatuering?
 - Nej, men jag fyller ju 18 vilket betyder att jag kan tatuera mig vare sig mina föräldrar vill det eller ej!
 
8. Om inte, vill du skaffa eller ska skaffa en?
 - Jag ska definitvt skaffa, har redan tre stycken planerad, behöver bara fylla 18 och boka tid o allt sånt!
 
9. Vem kramade du sist?
- Det var nog en kompis till mig, tror jag.
 
10. Vad har du på dig nu?
- Shorts och t-shirt!
 
11. Vad är det pinsammaste du har gjort?
- Jag har gjort många pinsamma saker i mitt liv och jag tror att jag kommer göra många pinsamma saker igen. Men det jag kan tänka på nu är nog alla gånger jag har kallat andra människor för "mamma" eller "pappa", haha, det är så sjukt pinsamt! Jo, jag kommer också ihåg när jag precis börjat första året på gymnasiet, jag och mina kompisar skulle äta lunch och tog våra tallrikar för att gå
 
12. Potatis eller ris?
- Potatis!
 
13. Vill du bli mamma?
- Just nu? Nej. I framtiden? Kanske. Jag tycker det är svårt att veta nu, jag är faktiskt inte så gammal än ^^
 
14. Vilka bloggar läser du?
- Jag läser en massa bloggar! Mest simsbloggar såklart, tycker det är kul och inspirerande att läsa andras bloggar.
 
15. Din hårfärg?
- Jag har någon blond/brun hårfärg, jag nämde ju innan att jag försöker få tillbaka min naturliga håfärg som då är blond!
 
16. Din ögonfärg?
- Jag har väldigt blå ögon.
 
17. Favorit färg?
- Hm, jag gillar väl alla färger, men om jag måste välja så säger jag nog havsblå! Inte för att jag brukar gå runt i havsblåa kläder, men hav är otroligt fina och jag har alltid gillat blått.
 
18. Favorit tv-serie?
- Supernatural och Sherlock! Är riktigt nördig när det kommer till tv-serier, men det är mina favoriter!
 
19. Favorit artist?
- Lana del rey, utan tvekan! Älskar den kvinnan, inte nog med att hon har en fantstisk röst - hon är galet snygg också.
 20. Är du kär?
- Nej det är jag inte!
 
21. Vilken stad bor du i?
- Landskrona, som ligger mellan Helsingborg och Lund!
 
22. Vilka bloggar som inte är sims bloggar, läser du?
- Inga, om inte tumblrs räknar. Fast de läser man ju inte direkt.
 
23. Favoritskiva just nu?
- Born to die - The paradise edition!
 
24. Favorit blogg just nu?
- Har ingen, det finns många som är bra på olika sätt. (huh vad jag är tråkig då)
 
25. Beskriv dig själv med 3 ord.
- Glad, envis och skrattig (om det ens är ett ord, men jag skrattar väldigt ofta och mycket).
 
26. Har du några syskon?
- Jag har två småbröder (även om de är större än mig)!
 
27. Vem pratade du med senast?
- Min mamma och pappa.
 
28. Hur länge har du ridit?
- Jag började rida när jag var 4 år, så det blir väl 12 år då!
 
29. Beskriv dig själv personligt! Dina simsegenskaper och varför?
-Mina simsegenskaper är: Djurälskare, Fegis, Bra sinne för humor, Överkänslig och Vänlig!
Djurälskare - jag älskar djur och det har jag alltid gjort. Jag mår väldigt dåligt när jag ser eller hör att djur far illa, och jag köper aldrig djurtestat smink, hudvårdsprodukter och liknande.
Fegis - jag är en riktig fegis, jag har alltid varit mörkrädd och jag kan absolut inte sova helt ensam hemma. Jag kollar aldrig på skräckfilm för då kan jag inte sova. Och att skrämma livet ur mig är hur lätt som helst!
Bra sinne för humor - jag skrattar väldigt mycket, och folk skrattar mycket när de är med mig, så jag antar att jag är ganska rolig. Jag tycker i alla fall det, punkt.
Överkänslig - jag är faktiskt väldigt känslig, jag är bara bra på att inte visa hur jag känner. För jag tror inte att personer som känner mig skulle säga att jag var speciellt känslig. Men ja, jag blir väldigt lätt sårad, men samtidigt har jag också väldigt lätt för att bli glad. Sen bölar jag till typ alla filmer, jag kan helt seriöst sitta och gråta till en film för att jag tycker att en scen är så bra.
Vänlig - jag brukar höra att jag är snäll och trevlig. Så jag är väl hetl enkelt en vänlig person. En ganska bra egenskap, tycker jag!
 
 30. Anser du din blogg som känd?
- Nej det gör jag inte.
 
31. Går du på gymnasiet och vilken linje?
- Ja, jag börjar tredje året på Media-linjen med fotoinriktning!
 
32. Ditt drömjobb?
- Jag har ingen aning. Någon kombination av allt jag tycker är roligt kanske? När jag väl vet vad mitt drömjobb är så ska jag se till att få det jobbet!
 
33. Din idol som du tycker gör fina simmar? 
- Hm, jag tror inte jag har någon "idol" när det kommer till simsskapande, men det är klart att det finns många duktiga simsskapare där ute! Jag måste dock säga att jag verkligen tycker att Bevarhausen (igen!) gör fina simmar, de är väldigt annorlunda och det gillar jag.
 
34. Favorit bok?
- Åh vad svårt! Det får nog blir The perks of being a wallflower, fantastiskt bra bok!
 
35. 1D/Justin Bieber?
- Tycker inte direkt om någon av dem men Justin får det nog bli.
 
36. Favoritdjur?
- Jag tror inte jag har något, men jag gillar vargar väldigt mycket, fräcka djur!
 
37. Har du en pojkvän/flickvän? 
- Nej det har jag inte.
 
38. Favoritårstid (i verkligheten)?
- Hösten! Den är väldigt mysig.
 
39. Har du varit utomlands? Vart har du varit?
- Jag har ju nyligen kommit hem från utlandet. Nu ska vi se om jag kommer ihåg var jag varit! Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike, Spanien, Storbritanien (London & Skottland), det är nog de länder jag varit i.
 
40. Skulle du tänka dig spela Tera med en eller flera läsare? 
- Det gör jag gärna, jag spelar redan ibland med en utav mina läsare! Så om ni vill spela med mig får ni väl lämna en kommentar eller liknande.
 
41. Bästa Studio Ghibli film?
- Spirited Away, vet inte hur många gånger jag sett den filmen! Det var också en första Studio Ghibli filmen jag såg.
 
42. Bästa Disney/Pixar film?
- Oj, vad svårt! Det blir nog Lejonkungen och Den lilla sjöjungfrun, det är också två filmer jag sett väldigt många gånger.
 
43. Vilka youtubare kollar du på?
- Jag kollar alltid när Pewdiepie lagt ut videoklipp, sen kollar jag också AndrewArcade. Det finns några som jag kollar lite halvdåligt på och det är TheQuxxn och LifeSimmer. Följer såklart artister och band, men antar att de inte riktigt räknas som youtubare?
 
44. Favorit spel ? (förutom Sims och Tera)
- Åh, vad svårt! Sims och Tera (speciellt Tera just nu) spelar jag väldigt mycket. Men Mass Effect 3 och Skyrim är två spel jag spelat väldigt mycket och gillar! Jag gillar också Dishonored och några Zelda spel. Jag vet nog inte riktigt om jag har något favoritspel efter Sims och Tera, jag kanske får något i framtiden, men inte just nu.
 
45. Har du husdjur?
- Ja, jag har en katt. Jag har en häst också, men det räknas inte direkt som husdjur.
 
46. Favoritspel?
- Sims och Tera!
 
47. Hur många läsare har du?
- Det har varit väldigt varierande de senaste veckorna. Men runt 170-200 burkar det ligga på, ibland är det mer ibland färre.
 
48. Brukar du hålla på med smink?
- Nä, det kan jag inte säga att jag gör. Jag sminkar mig på morgonen och sen är det inget mer med det.
 
49. Vad tänker du på just nu?
- Nu tänker jag på vad jag tänker om Afrika som är nästa fråga.
 
50. Hur mår du när du tänker på Afrika? Varför?
- Jag mår varken bra eller dåligt. Jag blir mest irriterad när folk tar upp Afrika, det finns många andra länder där det är vanligt med svält, fattigdom och liknande - det finns i Sverige också. Gillar inte när folk säger åt mig att jag ska "tänka på de i Afrika" när jag klagar på något, ja det är synd om dem, men samtidigt kan man inte gå runt och tänka på att det finns människor som har det sämre än en själv - för det kommer det alltid att finnas.
 
51. Är du en fashonista?
- Hm, jag gillar att köpa kläder och allt det här. Men jag klär mig väl inte direkt som alla andra tjejer i min ålder gör, jag kör på min egen stil och det jag tycker är snyggt.
 
52. Har du någonsin besökt Borlänge som ligger i Dalarna?
- Jag har varit i Borlänge flera gånger!
 
53. Vem litar du mest på i hela världen?
- Jag har svårt att lita på människor överhuvudtaget. Jag litar väl mest på min mamma och pappa faktiskt, även om jag inte berättar allting för dem.
 
54. Älskar du din mamma?
- Det är klart jag gör det!
 
Sådär! Tack för alla frågor, det tog längre tid att svara på dem än vad jag trodde det skulle göra. Nu hoppas jag att ni tycker ni fått svar på era frågor, även om jag nog gett några dåliga svar.



Chaos

http://chaossims.blogg.se

Åh, älskar Lana del Rey jag också, så otroligt vacker och hennes röst ger mig gåshud alla gånger! :D

Svar: Eller hur! :D
spacesims.blogg.se


m

wow du gillar spn jag älskar dig!!!!!!! (hej fellow skåning)

Svar: Haha, jaa bästa serien ju!! :D
spacesims.blogg.se


J

Åh älskade Perks! Har du sett filmen, vad tycker du om den isf? Jag är ett stort LoTR-fan också. Filmmaraton med dem minst en gång om året. Har du läst/sett Game of Thrones?
Jisses vilken fangirl jag är, ursäkta haha ...

Svar: Jag tyckte filmen var riktgit bra, bra skådespelare och filmen var en väldigt bra version av boken! Jag har tyvärr inte sett eller läst Game of Thrones, men det är en serie som är med på min serier-som-jag-måste-se-i-framtiden-lista! :)
spacesims.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?


Senaste inläggen ▾

Kategorier ▾

Mitt arkiv ▾

  • 2016 06 07
  • 2015 01 02 03 04 07 10 11 12
  • 2014 01 02 03 04 05 06 07 08 09 11 12
  • 2013 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
  • Mina länkar ▾

    Design & layout ▾

    Bildlänkar ▾

    1, 2, 3, 4, 5